Els 442 graduats catalans en Dret faran aquest dissabte la prova d'accés a l'advocacia d'aquest any només en castellà, segons ha denunciat el Consell de l'Advocacia Catalana, que a través del seu president, Abel Pié, ha criticat la "manca de sensibilitat del govern espanyol" i la "instrumentalització que està fent de la llengua".
L'entitat va demanar al govern espanyol que l'examen, tipus test, es pogués fer en català i en castellà, com a llengües cooficials de Catalunya. El Consell ja va impugnar la convocatòria de l'any passat, que va comptar amb un únic examen a Madrid, obligant els aspirants catalans a desplaçar-se fins a la capital espanyola.
El passat mes de febrer el govern espanyol va anunciar la descentralització de la prova i la constitució de sis comissions avaluadores per a aquest any a Catalunya, Andalusia, Galícia, País Basc, Astúries i Madrid. L'anunci, però, no especificava en quina llengua es faria l'examen, i el Consell de l'Advocacia va demanar que els aspirants tinguessin l'opció de fer-la en català, petició que ha estat finalment desatesa.
[intext]
El president de l'entitat, Abel Pié, presentarà una queixa formal per aquest fet i reiterarà la seva demanda al Ministeri de Justícia de cara a la propera convocatòria.
La prova d'accés a l'advocacia a Barcelona només es podrà fer en castellà
El Consell de l'Advocacia Catalana critica la "manca de sensibilitat" del govern espanyol
ARA A PORTADA
-
«El PSC té l'obligació de collar el govern de l'Estat per la delegació de l'IRPF» Bernat Surroca Albet
-
-
Rull demana «celeritat» per resoldre els casos contra quatre diputats per presumptes discursos d'odi Redacció
-
-
Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez Redacció
Publicat el 27 de maig de 2015 a les 14:50
Et pot interessar
-
Societat La Comissió Europea veu «urgent» posar en marxa una regulació del lloguer de temporada
-
Societat El temps del cap de setmana del 13 i 14 de setembre: núvols i alerta per pluges
-
Societat Detecten nou casos de tuberculosi a l'antic Institut B9 de Badalona
-
Societat Rècord històric de passatgers a l'aeroport del Prat: 5,6 milions a l'agost
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de setembre
-
Societat Tallada la circulació de l'R4 entre Sabadell i Terrassa per un atropellament