La Universitat de Barcelona (UB) ha expulsat per un període de dos anys els quatre estudiants responsables del robatori i de la comercialització d'un examen el juliol del 2016, de l'assignatura Fonaments de la Fiscalitat del tercer curs del grau d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE), segons ha informat el centre en un comunicat aquest dimarts.
Els quatre alumnes expulsats -tres nois i una noia- van robar la proposta de preguntes i respostes entrant de forma il·lícita en el correu electrònic d'un professor, i les van vendre per entre 20 i 300 euros. Segons fonts de la UB i dels Mossos d'Esquadra, l'examen "va circular molt".
La universitat es va assabentar d'aquest robatori i difusió de les preguntes per un missatge anònim que va rebre una professora l'endemà de la prova i ho va denunciar a la policia, que sospita que podrien haver guanyat 2.000 euros cadascun. La UB va anul·lar posteriorment l'examen i el va repetir.
La via penal, "molt lenta"
El centre va presentar una denúncia als Mossos d'Esquadra i, dos anys després, ha aplicat l'expulsió temporal. Fonts de la UB citades per Europa Press expliquen que la universitat va abandonar la via penal perquè va resultar ser "molt lenta", i va optar en el seu lloc per la via administrativa.
"Aquest tipus de conductes posen de manifest, a més d'una falta absoluta d'honradesa acadèmica, una actitud de desdeny cap a les normes de convivència i respecte" que han de regir les relacions en la comunitat universitària, ha afirmat la UB en el comunicat, en el qual ha sentenciat que aquestes conductes no poden ser tolerades.
La UB expulsa quatre estudiants d'ADE per robar i vendre un examen
Els alumnes sancionats podrien haver obtingut prop de 2.000 euros cadascun
ARA A PORTADA
-
-
Mas es querellarà contra els responsables de l'operació Catalunya: «Buscaven la nostra mort civil» Oriol March
-
Sánchez recorre a una consulta pública per carregar-se de raons contra l'opa hostil al Sabadell Bernat Surroca Albet
-
La consulta de Sánchez electritza el Cercle i treu l'opa del carril financer Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el 23 d’octubre de 2018 a les 14:34
Et pot interessar
-
Societat Tito Álvarez s'acomiada de la primera línia del taxi: «He petat»
-
Societat Troben un home mort amb ferides d'arma blanca al barri barceloní de la Bordeta
-
Societat L’empresa de moderació de continguts de Meta a Barcelona acomiadarà 2.059 treballadors
-
Societat El temps d'aquest dimarts 6 de maig: pluges acompanyades d'un termòmetre en descens