La demanda principal dels professionals sanitaris de l'atenció primària en vaga continua sense resoldre's. La petició de limitar a 28 les visites diàries per facultatiu topa una vegada més amb la negativa del departament de Salut. El director gerent de l'Institut Català de la Salut (ICS), Josep Maria Argimon ha argumentat en una roda de premsa aquest dimecres a la tarda que la reivindicació "qüestiona" el model sanitari actual. "És una decisió de model i això no és habitual en una vaga", ha afegit.
Argimon ha reconegut la sobrecàrrega de treball dels facultatius de l'atenció primària pública i fonts de Metges de Catalunya insisteixen que la continuïtat de la vaga depèn de la possibilitat trobar un "desllorigador" a la reivindicació del límit de visites.
El departament ha concretat el destí dels 100 milions d'euros dels pressupostos a l'atenció primària anunciats aquest dimecres pel vicepresident, Pere Aragonès, però la negativa a establir un límit de visites fa que a hores d'ara la convocatòria de vaga de Metges de Catalunya per aquest dijous continuï vigent.
El departament i el sindicat majoritari entre els facultatius a Catalunya estan reunits des de les tres de la tarda d'aquest dijous per intentar desbloquejar el conflicte a l'atenció primària pública. La secretària general de Salut, Laura Pelay, ha assegurat que les dues parts "van en la bona direcció" i el president del Servei Català de la Salut, Adrià Comella, ha detallat com es distribuirà la partida pressupostària de 100 milions d'euros que el vicepresident, Pere Aragonès, ha anunciat per a l'atenció primària.
201 metges i paga per objectius
Dels 100 milions anunciats pe Aragonès, 48 es volen destinar a recuperar el 100% de la paga per objectius (DPO) que perceben els facultatius. D'altra banda, 14 milions es destinarien a la contractació de 201 metges, que l'ICS ja va proposar la setmana passada. Aquest dijous, Argimon ha reconegut que actualment no hi ha el volum suficient de metges per contractar que seria necessari.
Una circumstància que el director gerent de l'ICS assegura que es podrà solucionar amb l'acord de Govern per contractar metges extracomunitaris formats a Catalunya.
Salut també ha anunciat 8 milions d'euros per als serveis d'urgències, i 22 milions -el doble del pressupost actual- per cobrir baixes temporals.
En el cas que el Govern no pogués tirar endavant la seva proposta de pressupostos, Comella s'ha mostrat convençut que la Generalitat té altres vies per fer possibles les mesures, com per exemple l'endeutament.
La vaga continua: Salut i metges, encallats amb el límit de visites a primària
El departament concreta el destí dels 100 milions per a l'assistència primària anunciats per Aragonès però assegura que limitar a 28 les visites diàries qüestiona el model actual
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 28 de novembre de 2018 a les 18:25
Et pot interessar
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó
-
Societat Tallada la ronda del Mig per una persona enfilada als panells informatius