La reducció que diversos mossos van fer a Juan Andrés Benítez es justificaria per una agressió prèvia que hauria fet a una agent. Aquesta és la versió que donen els tres mossos que ja han declarat aquest dimecres davant la jutgessa que porta el cas de la mort de l'empresari del Gaixample al Raval, com a conseqüència dels traumatismes que va patir en la intervenció policial.
Segons els mossos, Benítez va agafar a una agent pels cabells i la va sacsejar, i tot seguit els policies van actuar per aturar-lo. Durant el judici, aquesta mossa ha aportat diverses proves per demostrar que l'empresari va actuar de forma violenta.
Per això, ha entregat a la jutgessa una fotografia on apareix una mossegada que va patir al braç. A més, també ha aportat al cas la camisa del seu uniforme tacada amb la sang de Benítez i que pretén demostrar que en aquell moment ja estava ferit.