L'alcalde de València, Joan Ribó, ha assegurat aquest divendres que tots els serveis municipals de la ciutat han funcionat "de manera eficaç i correcta en el fonamental" durant el temporal de pluja i vent de les últimes hores tot i que la quantitat d'aigua caiguda, més de 100 litres per metre quadrat en poc temps, ha estat una "de les més importants de segle" a la capital valenciana.
Ribó ha comentat que segons l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) les pluges d'aquest dijous a València, amb més de 61 litres per metre quadrat en una hora, han estat les més intenses des de 2008 i el segon temporal més fort des del 1980, ha informat el consistori en un comunicat. El primer edil ha destacat que va ser necessari tancar els túnels urbans per la saturació de les bombes en omplir-se "tots els dipòsits de tempestes del Cicle Integral de l'Aigua".
Així mateix, ha apuntat que es van tancar per precaució els jardins i els cementiris. El personal municipal segueix treballant aquesta jornada, en què no s'esperen precipitacions destacades, per restablir la normalitat. Joan Ribó, que ha parlat dels efectes del temporal en diferents zones, ha explicat també que s'ha fet seguiment de l'estat i evolució de l'Albufera "encara que fins al moment no ha estat necessari emprar les bombes".
L'alcalde de València destaca el funcionament «eficaç» dels serveis municipals durant el temporal
Durant les últimes hores han caigut més de 100 litres per metre quadrat en poc temps

- El temporal ha afectat a tot el País Valencià -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 06 de novembre de 2020 a les 14:47
Et pot interessar
-
Societat Quatre noves línies i una seixantena de millores: novetats a la xarxa de busos interurbans
-
Societat Demostren que els grups de suport redueixen l'estrès en cuidadors de persones amb demència
-
Societat Les carreteres catalanes més mortíferes del 2025: les tres primeres acumulen el 25% de les defuncions
-
Societat Indignació per un infrahabitatge a l’Eixample: 400 euros per un lavabo amb llitera
-
Societat Saül Gordillo, condemnat a presó després d'admetre el segon cas d'agressió sexual
-
Societat El Meteocat manté l'alerta per pluges a nou comarques