L'alumne agressor podria acabar l'ESO en un centre de menors
La consellera Rigau veu "imprescindible" reforçar la coordinació de pediatres, escoles i famílies
ARA A PORTADA
-
«El PSC té l'obligació de collar el govern de l'Estat per la delegació de l'IRPF» Bernat Surroca Albet
-
-
Rull demana «celeritat» per resoldre els casos contra quatre diputats per presumptes discursos d'odi Redacció
-
-
Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez Redacció
Publicat el 21 d’abril de 2015 a les 09:31
L'alumne de 13 anys de l'institut Joan Fuster de Barcelona que aquest dilluns presumptament ha matat un professor podria ingressar en un centre de menors durant dos o tres anys per acabar l'ESO amb "recursos especialitzats", segons ha assenyalat la consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau.
En declaracions a Catalunya Ràdio, la consellera ha dit que el menor no pot tornar al mateix institut, però ha defensat que aquest "ha de poder tornar a una situació de normalitat progressiva".
"Pot acabar l'ESO amb un recurs especialitzat -dependent de la Conselleria de Benestar Social- perquè pugui veure exemples de superació davant d'aquestes situacions", ha subratllat Rigau, que ha assenyalat que l'adolescent havia registrat una baixada del rendiment acadèmic que el va portar a un seguiment especial per part de família i professors.
"Sembla que l'Hospital Sant Joan de Déu confirma que va patir un brot psicòtic", ha dit Rigau, que ha indicat que el menor no veia els agredits i va actuar imbuït per un arravatament inexplicable.
Ha indicat que la salut mental és molt important i bàsica, i ha qualificat d'"imprescindible" augmentar la relació entre pediatres, escoles i famílies, i ha defensat la presentació d'un informe del pediatre a l'escola abans del seu ingrés al centre.
"S'ha detectat un augment de medicació des d'edats petites i ens sembla que a vegades determinats problemes del son, tranquil·litat i relaxació es resolen amb una medicació" en lloc de fer-ho de formes tradicionals, ha alertat la titular d'Ensenyament.
Ha reiterat que les escoles catalanes són segures i tenen un baix nivell de conflictivitat, i ha lamentat que el professor substitut assassinat havia manifestat dos dies després d'entrar al centre -feia una setmana- que estava molt content amb el clima i l'ordre del mateix.
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 13 i 14 de setembre: núvols i alerta per pluges
-
Societat Detecten nou casos de tuberculosi a l'antic Institut B9 de Badalona
-
Societat Rècord històric de passatgers a l'aeroport del Prat: 5,6 milions a l'agost
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de setembre
-
Societat Tallada la circulació de l'R4 entre Sabadell i Terrassa per un atropellament
-
Societat Mor Albert Porta «Evru», artista científic català, als 79 anys