El jutge de l'Audiència Nacional Ismael Moreno ha comunicat a la matriu alemanya de Wolkswagen que ha decidit investigar la companyia per delictes contra el medi ambient, frau en les subvencions i frau a una generalitat de persones pel cas de les emissions dels vehicles dièsel de la companyia.
Moreno ja ha enviat una comissió rogatòria a Alemanya i ha emplaçat la companyia a designar un advocat i un procurador que la representi. El jutge actua a instàncies del sindicat Manos Limpias i l'Associació Internacional Antifrau per a la Defensa dels Afectats per motors Wolkswagen.
La investigació judicial se centra en la suposada manipulació de determinats motors dièsel de 4 cilindres mitjançant la instal·lació d'un programa informàtic que detecta quan un vehicle es troba en un banc de proves per fer que redueixi el seu rendiment i per tant les seves emissions contaminants. L'objectiu era que les emissions quedessin dins dels paràmetres exigits per la normativa mediambiental.
Segons el jutge, un cop s'ha constatat que el grup Volkswagen ha reconegut públicament aquests fets i l'adopció de mesures per solucionar el problema, cal analitzar aquestes conductes i investigar Volkswagen pels delictes contra el medi ambient (325 i següents del Codi Penal), frau en les subvencions i frau a una generalitat de persones (248-1, 248-2, 249 i 282).
La interlocutòria del jutge recull l'informe del fiscal que sol·licitava la investigació d'acord amb la confessió de la mateixa companyia i a la documentació del Ministeri d'Indústria sobre les societats SEAT afectades pels fets.
L'Audiència Nacional investiga la matriu de Volkswagen pel cas de les emissions
El jutge Ismael Moreno atribueix a la companyia delictes contra el medi ambient, frau en les subvencions i contra una generalitat de persones
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 08 de juliol de 2016 a les 10:17
Et pot interessar
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures
-
Societat Carrers guarnits a la festa major de Sants 2025
-
Societat Vaga als serveis de terra del Prat i altres aeroports els caps de setmana d'agost
-
Societat Catalunya arriba als 8,16 milions d'habitants, un nou rècord de població