En aquest sentit, Ventura ha lamentat que s'hagi difós en canals "que no toquen" i ha dit que aquest fet és el que ha provocat que "hagin saltat les alarmes". Alhora, ha recordat que la proposta té més de tres anys i que fins ara no havia sorgit cap problema perquè només s'havia fet arribar a persones amb les quals "els missatges de prevenció universal ja no funcionen".
La iniciativa imita un títol de transport públic en què es pot llegir "T-Drogues" i fa recomanacions sobre el consum amb frases com "Neteja el nas després de cada viatge" o "Pica el que vagis a prendre". Ventura ha considerat que el disseny de la campanya és “adequat”, perquè el seu objectiu és "cridar l’atenció" dels adults joves que consumeixen drogues. “Podem intentar que no consumeixin, però un cop ho fan, hem d'acompanyar-los perquè el consum no passi de l'experimentació”, ha indicat.
Estic estupefacte. Algú pot explicar-me si aquesta merda de material -perdoneu l'expressió- és autèntica o es tracta d'una preinnocentada ? https://t.co/zd7tNPR4V8
— Jaume Padrós (@jaumepadros) December 27, 2023
També ha alertat que quan aquestes persones comencen a consumir és perquè els missatges de prevenció que han rebut no han funcionat. “Els hem d'enviar missatges diferents i específics, per reduir riscos", ha defensat, abans d'admetre que "el problema arriba quan aquestes idees, dirigides a un nucli molt concret, arriben a la població general”.
Amb tot, ha deixat clar que les targetes només s’han distribuït en festes on se sabia que hi havia consum de substàncies estupefaents o directament a persones que acudeixen als casals i que són consumidores. “No te les trobes quan entres en un casal de joves, ni als instituts o als estands de les festes majors d'Energy Control”, ha assenyalat.
[plantillavirals]