L'empresa darrere la polèmica campanya de la T-Drogues: «S'ha tret de context»

Energy Control assessora la Federació de Casals de Joves i remarca que la iniciativa s'adreça a un públic objectiu amb el qual "els missatges de prevenció universal ja no funcionen"

Publicat el 29 de desembre de 2023 a les 11:59
L'empresa Energy Control, que ha assessorat la campanya "T-Drogues" sobre el consum de substàncies de la Federació de Casals de Joves que ha provocat un sisme a les xarxes socials, ha defensat aquest divendres que la proposta "s'ha tret de context". Ho ha dit en una entrevista a RAC1 Mireia Ventura, coordinadora de la companyia, que ha detallat que es tracta d'una iniciativa "dirigida a un públic objectiu format per consumidors i no a la població general".

En aquest sentit, Ventura ha lamentat que s'hagi difós en canals "que no toquen" i ha dit que aquest fet és el que ha provocat que "hagin saltat les alarmes". Alhora, ha recordat que la proposta té més de tres anys i que fins ara no havia sorgit cap problema perquè només s'havia fet arribar a persones amb les quals "els missatges de prevenció universal ja no funcionen".

La iniciativa imita un títol de transport públic en què es pot llegir "T-Drogues" i fa recomanacions sobre el consum amb frases com "Neteja el nas després de cada viatge" o "Pica el que vagis a prendre". Ventura ha considerat que el disseny de la campanya és “adequat”, perquè el seu objectiu és "cridar l’atenció" dels adults joves que consumeixen drogues. “Podem intentar que no consumeixin, però un cop ho fan, hem d'acompanyar-los perquè el consum no passi de l'experimentació”, ha indicat.
 


També ha alertat que quan aquestes persones comencen a consumir és perquè els missatges de prevenció que han rebut no han funcionat. “Els hem d'enviar missatges diferents i específics, per reduir riscos", ha defensat, abans d'admetre que "el problema arriba quan aquestes idees, dirigides a un nucli molt concret, arriben a la població general”.

Amb tot, ha deixat clar que les targetes només s’han distribuït en festes on se sabia que hi havia consum de substàncies estupefaents o directament a persones que acudeixen als casals i que són consumidores. “No te les trobes quan entres en un casal de joves, ni als instituts o als estands de les festes majors d'Energy Control”, ha assenyalat.

[plantillavirals]