Les VTC tradicionals han criticat que "s'imposin noves restriccions discriminatòries al conjunt de les VTC", en referència al B2 de català, i han afirmat que és un "pedaç normatiu i innecessari". En un comunicat, l'Associació VTC-Gran Turisme de Catalunya assegura que en altres "circumstàncies no imposades" no s'hi haurien oposat però mostren la seva incomprensió pel fet que s'aprovi "per la porta del darrere" pocs dies abans de l'inici del Mobile i a instàncies del sector del taxi. Les VTC tradicionals, que deixen entreveure possibles mobilitzacions durant el Mobile, insisteixen a diferenciar-se dels de plataforma - treballen per Cabify o Bolt, entre d'altres- i avisen que es poden perdre congressos per l'"l'excés de zel en les inspeccions".
El comunicat arriba després de l'acord per fer que el títol B2 de català sigui un requisit obligatori per als conductors de les VTC i per a taxistes. Segons l'associació, aquest requisit "no té cap lògica" i rebutgen exigir aquesta titulació a professionals amb anys d'experiència i que "en el 95% dels casos" estan enfocats a clients internacionals a qui s'adrecen en anglès. La patronal del sector avisa que "s'està fent el forat per enterrar definitivament un subsector de la mobilitat" i que és "bàsic" per a l'economia de Barcelona com a ciutat acollidora de grans congressos i per altres sectors, com el dels hotels i restaurants.
D'altra banda, l'Associació VTC-Gran Turisme de Catalunya insisteix a diferenciar-se de les VTC de plataforma. "No fem feina de taxi, no podem assumir regulacions restrictives pensades des d'un sector com el taxi i dissenyades vers un altre que fa la seva feina [en referència a les plataformes] i que res tenen a veure amb l'activitat de Gran Turisme", assenyala l'entitat, que lamenta ser un "dany col·lateral" entre taxistes i VTC de plataforma. En aquest sentit, lamenta el "règim sancionador i desproporcionat" de l'administració i que el protocol d'inspecció "criminalitza el xofer abans de comprovar la presumpte irregularitat" i tot plegat, afegeix, amb els clients a l'interior del vehicle.
Amb tot, l'associació s'ha mostrat oberta a "negociar" i "anar de cara amb l'administració". "Se'ns ha promès la nostra diferenciació, no acceptem més enganys per part del Parlament", afegeix el comunicat, que deixa entreveure que durant el Mobile es faran "sentir" així com en altres grans esdeveniments a la ciutat, com la Copa Amèrica. "Aquesta associació està disposada a boicotejar-los, des de dins i des de forma, perquè la nostra gent vol viure de la seva feina", adverteix.
Les VTC tradicionals, contra el B2 de català obligatori: «És discriminatori i innecessari»
Els treballadors d'aquest servei insisteixen a diferenciar-se dels conductors de plataforma com Cabify o Bolt i alerten sobre la pèrdua de congressos
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de febrer de 2024 a les 12:00
Et pot interessar
-
Societat El crit de les pregoneres de la Festa Major de Sants contra la inacció política
-
Societat Els usuaris de l'R3 temen de cara al setembre: «No són problemes tècnics, són negligències»
-
Societat Es recuperen les freqüències a les línies R2Sud, R13, R14, R15, R16 i R17
-
Societat Circulació interrompuda entre Parets del Vallès i Granollers per una incidència a l'R3
-
Societat Un poble de la franja d'Aragó dedica un gegant a Lamine Yamal
-
Societat Casa Calicó, el port dels bons pescadors