Marine Le Pen ha sumat avui un suport de cara a la segona volta. Nicolas Dupont-Aignan, que va ser un dels onze candidats a l'Elisi en la primera volta, ha tancat avui "un acord de govern" amb l'aspirant del Front Nacional. Dupont-Aignan va ser el més votat dels sis candidats considerats minoritaris. Va recollir el 4,7% dels sufragis (1,7 milions de vots).
Dupont-Aignan lidera el moviment Debout la France, que es defineix com a sobiranista, el que vol dir defensor de la sobirania francesa enfront el projecte europeista. Aquest diputat de l'Assemblea Nacional havia pertangut al RPR, el partit neogaulista de Jacques Chirac, i era un membre de la dreta conservadora, situat en la seva ala més reaccionària.
És un suport que no ha sorprès del tot, ja que Dupont-Aignan s'havia situat entre François Fillon i Marine Le Pen, a la qual considerava fins ara massa extremista. Aquest divendres, però, ja ha declarat que no considera la líder del Front Nacional una persona d'extrema dreta. Amb aquest acord, Le Pen pretén aconseguir els vots de la branca més tradicionalista de la dreta francea.
François Bayrou, el polític centrista que dona suport a Emmanuel Macron, ha reaccionat subratllant la contradicció que suposa que Dupont-Aignan es proclami gaullista i doni suport a Le Pen, el partit del qual ha estat fundat per un enemic del general De Gaulle com és Jean-Marie Le Pen, que sempre ha considerat que l'heroi de la Resistència va trair quan va concedir el dret d'autodeterminació a Algèria.
L'excandidat Dupont-Aignan dona suport a Le Pen en la segona volta
Aspirant a l'Elisi, d'ideologia conservadora, va obtenir el 4,7% (1,7 milions de vots) en la primera volta
ARA A PORTADA
Publicat el
28 d’abril de 2017 a
les 21:54
Actualitzat el
28 d’abril de 2017 a les
22:24
Et pot interessar
-
Societat
Perquè no m’ha satisfet la visita del Papa
-
Societat
Famílies denuncien deficiències en la llar d'infants de la Llacuna: «El meu fill va agafar una infecció per femta de gat»
-
Societat
Els docents avisen d'un inici de curs «convuls» amb mobilitzacions i acorden «accions» durant l'estiu
-
Societat
L'Ajuntament obliga a retirar els rètols de la històrica Bodega Fermín
-
Societat
Els Bombers estabilitzen tres incendis de vegetació a la Ribera d'Ebre, el Vallès Oriental i la Segarra
-
Societat
Mor ofegat un home a la platja de Sant Miquel de Barcelona
