Marine Le Pen ha sumat avui un suport de cara a la segona volta. Nicolas Dupont-Aignan, que va ser un dels onze candidats a l'Elisi en la primera volta, ha tancat avui "un acord de govern" amb l'aspirant del Front Nacional. Dupont-Aignan va ser el més votat dels sis candidats considerats minoritaris. Va recollir el 4,7% dels sufragis (1,7 milions de vots).
Dupont-Aignan lidera el moviment Debout la France, que es defineix com a sobiranista, el que vol dir defensor de la sobirania francesa enfront el projecte europeista. Aquest diputat de l'Assemblea Nacional havia pertangut al RPR, el partit neogaulista de Jacques Chirac, i era un membre de la dreta conservadora, situat en la seva ala més reaccionària.
És un suport que no ha sorprès del tot, ja que Dupont-Aignan s'havia situat entre François Fillon i Marine Le Pen, a la qual considerava fins ara massa extremista. Aquest divendres, però, ja ha declarat que no considera la líder del Front Nacional una persona d'extrema dreta. Amb aquest acord, Le Pen pretén aconseguir els vots de la branca més tradicionalista de la dreta francea.
François Bayrou, el polític centrista que dona suport a Emmanuel Macron, ha reaccionat subratllant la contradicció que suposa que Dupont-Aignan es proclami gaullista i doni suport a Le Pen, el partit del qual ha estat fundat per un enemic del general De Gaulle com és Jean-Marie Le Pen, que sempre ha considerat que l'heroi de la Resistència va trair quan va concedir el dret d'autodeterminació a Algèria.
L'excandidat Dupont-Aignan dona suport a Le Pen en la segona volta
Aspirant a l'Elisi, d'ideologia conservadora, va obtenir el 4,7% (1,7 milions de vots) en la primera volta
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 28 d’abril de 2017 a les 21:54
Actualitzat el 28 d’abril de 2017 a les 22:24
Et pot interessar
-
Societat Àngel Llàcer obre l’Orgull barceloní: «Ser diferent no és un perill, és una riquesa»
-
Societat L'actriu argentina, Ana Carolina, anima a parlar català sense vergonya a les xarxes
-
Societat El temps d'aquest divendres 18 de juliol: la calor no s'atura
-
Societat Els Mossos detenen a 17 persones que es dedicaven a la revenda de mòbils robats a Barcelona
-
Societat Cursos de català a municipis petits: qui s'hi pot inscriure?
-
Societat Un aspirant a bomber s'aprofita de la llei trans per aconseguir plaça