L'home infectat per botulisme a Ourense va estar 10 dies a l'UCI

Les autoritats sanitàries detecten set casos a diversos punts de l'Estat i investiguen si podria haver-n'hi més

Publicat el 20 de juliol de 2023 a les 15:30
Una truita de supermercat ha provocat un brot de botulisme a l'Estat amb set persones afectades, dues de les quals han hagut d'ingressar a la Unitat de Cures Intensives (UCI) i s'investiga si una tercera també ho hauria fet per aquest motiu. Fins i tot, l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) va emetre una alerta alimentària aquest dimarts i el producte es va retirar de manera cautelar.

El botulisme és una malaltia greu, causada per la toxina botulínica, un dels tòxics naturals més potents, produïda pel bacteri Clostridium botulinum; i té una mortalitat d'entre el 5% i el 10%, i en la qual és vital un diagnòstic precoç. Un dels quatre casos confirmats -n'hi ha set sota sospita- és home d'Ourense que va arribar a estar 10 dies ingressat a l'UCI.

Té 48 anys i ha posat el sistema sanitari gallec en escac. El botulisme està classificat com una malaltia de declaració obligatòria, ja que hi ha perill d'epidèmia i ha estat necessari rastrejar l'origen de la intoxicació i activar els protocols contra el contagi. 

[noticiadiari]2/260239[/noticiadiari]
Les condicions perquè proliferi la toxina que provoca el botulisme es donen en aliments contaminats com les verdures en conserva, la carn i el peix curats, el peix cru o fumat, la mel o el xarop de blat de moro, les patates al forn cuinades amb paper de plata, el suc de pastanaga i l'all picat conservat en oli, com recull Mediline Plus.

[plantillavirals]