Llibertat provisional per a la jove que va conduir 30 km èbria, en sentit contrari i sense una roda a l'AP-7

La noia, veïna de Llagostera, serà jutjada l'11 de gener a Figueres | Conduïa a gran velocitat i els Mossos van haver de tallar l'autopista per aturar-la

Publicat el 21 de novembre de 2016 a les 13:01
La jove detinguda diumenge per conduir 30 km èbria, en sentit contrari i sense una roda ha quedat en llibertat provisional aquest dilluns. El jutjat d'instrucció 8 de Figueres l'investiga per un delicte de conducció temerària dels articles 380 (pena d'entre sis mesos i dos anys) i 381 (entre dos anys i cinc anys) del Codi Penal. També s'ha acordat com a mesura cautelar la intervenció del vehicle i el permís de conduir. El jutge ha incoat diligències urgents per celebrar un judici ràpid en un jutjat penal el proper 11 de gener.

Els Mossos d'Esquadra la van detenir diumenge al matí per conduir temeràriament i sota els efectes de l'alcohol. Té 26 anys i és veïna de Llagostera (el Gironès). Els fets es van produir a l'autopista AP-7, dins del terme municipal de Capmany (l'Alt Empordà). Segons van informar els Mossos, el vehicle circulava a gran velocitat, havia perdut la roda davantera i el disc de fre tocava a l'asfalt provocant espurnes. La conductora no va fer cas de les indicacions dels agents i va circulat uns 28 quilòmetres en sentit contrari i sense la roda.

Diversos testimonis van alertar a un quart de vuit del matí que un vehicle circulava en direcció contrària per l'autopista AP-7, al punt quilomètric 28, a l'Alt Empordà. Una patrulla de trànsit va localitzar el turisme al punt quilomètric 15,5. Els agents van circular paral·lelament al vehicle indicant-li que s'aturés però la conductora no en va fer cas. El vehicle, amb la conductora i una segona ocupant estirada al seient del darrere, van continuar la marxa en direcció contrària creuant-se amb diversos camions i cotxes que li feien ràfegues de llum per advertir-la. Finalment, i davant el risc que s'acabés produint una col·lisió frontal, una patrulla de seguretat ciutadana va tallar l'autopista el punt quilomètric 7 per barrar-li el pas, i van aconseguir, d'aquesta manera, que el vehicle s'aturés.

Els agents li van fer a la conductora una prova de detecció alcohòlica que va donat un resultat de 0.62 mg d'alcohol per litre d'aire expirat. Pels volts de dos quarts de nou la jove va ser detinguda en aquell mateix moment pels dos delictes contra la seguretat del trànsit.
 

L'estat del cotxe interceptat. Foto: Mossos d'Esquadra