El vaixell Open Arms, de l'ONG Interactiva Open Arms, salparà finalment aquest dimarts a les 15 hores del Port de Barcelona després que les restriccions portuàries pel fort temporal obliguessin al vaixell a retardar el seu viatge a les illes gregues de Samos i Lesbos. El vaixell tenia previst salpar entre el passat divendres i dissabte cap a les illes, però l'ONG Proactiva Open Arms va anunciar que el temporal de llevant obligava al vaixell a quedar-se al port uns dies més del previst.
El Govern central va autoritzar el vaixell Open Arms per navegar cap a Samos i Lesbos per transportar material humanitari després de 100 dies "de bloqueig" al Port de Barcelona. Tot i que aquesta autorització no els permet operacions de salvament, el fundador de l'ONG Proactiva Open Arms, Oscar Camps, ha assegurat a Europa Press que aquestes no són un objectiu, sinó "una obligació legal i moral i un imperatiu ineludible".
L'autorització de despatx Capitania Marítima de Barcelona -que depèn del Ministeri d'Foment- permet només descarregar material, però no per entrar a la regió de recerca i rescat (zona SAR) de la Mediterrània central, i impedeix realitzar operacions de salvament amb la excepció de les que siguin "de caràcter espontani o ocasional", i en coordinació amb l'autoritat de la zona SAR.
L'Open Arms es troba a Barcelona des del gener després que Capitania li denegués el permís per salpar cap a la Mediterrània, on realitza operacions de salvament d'immigrants que naveguen a la deriva, perquè considerava que incomplia normativa europea en rescatar refugiats i perquè el vaixell no tenia certificat per dur a tantes persones.
L'Open Arms salparà avui després que el temporal retardés el seu viatge a Samos i Lesbos
Es troba a Barcelona des del gener després que Capitania li denegués el permís
ARA A PORTADA
Publicat el 23 d’abril de 2019 a les 06:00
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 20 i 21 de desembre
-
Societat
Barcelona autoritza un botellot a l'«Upper Diagonal» el dia de Nadal
-
Societat
El Meteocat activa l'avís de perill a 19 comarques per pluja fins diumenge
-
Societat
Més de 400 bombers voluntaris porten la Generalitat als jutjats per reclamar drets laborals
-
Societat
Collboni tira endavant (amb Junts i ERC) endurir les sancions de l'ordenança de civisme
-
Societat
Els desallotjats acampats davant del B9 de Badalona maregen la policia per evitar el desallotjament
