Nota sobre el mapa: Clicant al requadre inferior dret, s'amaga la llegenda. Picant sobre cada regió sanitària, es desplega el seu nom, el nombre de positius confirmats i sospitosos acumulats -també en residències-, les altes hospitalàries, els morts (èxitus) totals, els positius i els sospitosos, els morts a residències totals, els positius i els sospitosos, els morts a sociosanitaris, a domicilis i no classificats, la població, la ràtio de casos -positius i sospitosos- per cada 1.000 habitants, la ràtio del 4 de maig i l'evolució des de llavors. També es pot desplaçar o fer més o menys gran el zoom de la imatge. Dades d'11 de maig.
Les regions sanitàries determinen el salt de fase arreu de Catalunya i, per ara, només les de l'Alt Pirineu-Aran, Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre han passat a la fase 1, mentre la resta està pendent de fer-ho la setmana vinent, si es donen les condicions. Què ho determinarà? L'evolució de la pandèmia, malgrat no ser l'únic element que es té en compte, és un dels importants. En el mapa interactiu superior, es pot consultar aquesta informació, tant pel que fa a casos confirmats com sospitosos, i en hospitals, residències o altres espais.
Tal com es pot observar, les Terres de l'Ebre, el Camp de Tarragona i Lleida -encara en la fase 0- són les zones on la pandèmia ha impactat menys, amb una ràtio d'infectats inferior als 25 casos per 1.000 habitants. Per contra, a la regió de la Catalunya Central (42,4) és on hi ha hagut major afectació, en part per la crisi de la conca d'Òdena, seguida de lluny per Barcelona ciutat (33,5). Més enllà dels casos acumulats des de l'arribada del coronavirus, però, cal parar atenció a l'impacte actual, en el mapa inferior, amb la variació de la ràtio durant la setmana passada.
En aquest cas, l'impacte recent torna a ser clarament més elevat a la Catalunya Central, malgrat haver-se superat la crisi forta a l'entorn d'Igualada, ja que la ràtio d'infectats s'ha elevat 8,3 punts en aquesta setmana, dels 34,1 per cada 1.000 habitants fins a 42,4. Per darrere se situen les regions de Girona (+5,6) i la regió metropolitana sud (+5,4), mentre que els increments a la metropolitana nord (+4,3), Barcelona ciutat (+4,2) o Lleida (+4,2) es troben fins i tot per sota dels de l'Alt Pirineu-Aran (+4,9) o el Camp de Tarragona (+4,7), ja a la fase 1.
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202155[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201655[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202103[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
MAPES Passaràs de fase? Consulta els casos de coronavirus a la teva regió i com augmenten
Societat
Totes les dades territorials de positius confirmats, sospitosos, altes i defuncions, també en hospitals i residències
ARA A PORTADA
-
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
-
Terra Carme Farnell, tècnica de predicció del Meteocat: «Dimecres es podran superar els 40 graus en llocs poc habituals» Arnau Urgell i Vidal
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
12 de maig de 2020 a
les 20:00
Actualitzat el
18 de maig de 2020 a les
18:23
Et pot interessar
-
Societat
Niubó celebra la reducció de la segregació escolar: «El sistema comença a veure l'alumnat invisible»
-
Societat
Mor als 100 anys la «drag queen» Gilda Love
-
Societat
Normalitzar el feixisme?
-
Societat
Mor un home de 60 anys en un incendi a l’Eixample
-
Societat
Aitana i El Mago Pop compren el Teatre Aquitània de Barcelona
-
Societat
Desenes de famílies perden la beca per a casals d'estiu a Barcelona per canvis en els tràmits municipals
