El virus de Marburg és una malaltia amb una taxa de letalitat de fins al 88%, que pot ser molt menor amb una bona atenció al pacient. La malaltia pel virus de Marburg es va detectar per primer cop el 1967 a Alemanya i Sèrbia i és causada per un virus molt similar al de l'Ebola, amb qui comparteix molts factors clínics.
Posteriorment, s'han notificat brots i casos esporàdics a Angola, la República Democràtica del Congo, Kènia, Sud-àfrica i Uganda. Actualment, Ghana ha detectat dos possibles casos de febre hemorràgica de Marburg que, si es confirmen, serien la primera aparició del virus en aquest país.
"Les autoritats sanitàries estan investigant la situació sobre el terreny i preparant-se per la resposta a un possible brot", ha assenyalat aquest cap de setmana el representant de l'Organització Mundial de la Salut a Ghana, Francis Kasolo.
La transmissió del virus es produeix per l'exposició prolongada a mines o coves de rat-penats Rousettus. A més, de persona a persona es pot transmetre per contacte directe amb la sang, secrecions, òrgans o altres fluids corporals de persones infectades, a més de superfícies o materials contaminats per aquests fluids. Totes les persones són infeccioses mentre la seva sang contingui el virus.
La incubació del virus varia dels dos als 21 dies i la malaltia comença amb molta febre, dolors de cap i malestar general, a més de dolors musculars. A partir del tercer dia, també es pot patir diarrea aquosa, nàusees i vòmits. A més, molts dels pacients desenvolupen manifestacions hemorràgiques greus entre 5 i 7 dies. En el cas dels nois, i ocasionalment, s'ha notificat orquitis -inflamació d'un o els dos testicles.
[plantillavirals]
Marburg, el virus que ha matat dues persones a Ghana i ha posat en alerta l'OMS
És molt similar al de l'Ebola i té una taxa de letalitat de fins al 88%
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de juliol de 2022 a les 20:22
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest dijous 20 de novembre: les temperatures arriben als 0 graus
-
Societat
Obre en proves la nova xarcuteria de Marc Ribas a Barcelona: «Hi ha molta feina a fer»
-
Societat
El president de la Conferència Episcopal titlla les lleis de memòria d'«instrument de polarització»
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 19 de novembre: 10 graus de màxima a punts de l'interior
-
Societat
Catalunya registra el màxim històric de denúncies per violència de gènere el 2024
-
Societat
Un estudi constata una tendència a l’alça del teletreball híbrid mentre el 100% complet va a la baixa
