Fins a 84 entitats de la societat civil han presentat aquest dimarts la campanya "Barcelona, amb l'apartheid no", amb la qual reclamen a l'Ajuntament que trenqui l'agermanament amb Tel Aviv, vigent des del 1998. La iniciativa està impulsada per Lafede.cat-Organitzacions per la Justícia Global i la Coalició Prou Complicitat amb Israel, i s'emmarca en la campanya internacional i nascuda a Palestina pel Boicot, Desinversions i Sancions (BDS) a Israel.
“El poble Palestí fa 73 anys que suporta un procés de neteja ètnica i colonització inhumana. Per combatre aquesta injustícia s'han intentat tots els mètodes possibles de resistència, i la barbàrie continua", ha dit en roda de premsa Alex Hinno, membre de la Comunitat Palestina de Catalunya i portaveu de la campanya.
Els impulsors de la iniciativa defensen que el BDS és una eina per implicar la comunitat internacional en la demanda per la fi de l'ocupació de territoris palestins i de l'apartheid imposat per Israel sobre la població palestina, denunciat recentment per Humans Rights Watch.
"L’Ajuntament de Barcelona tenint relacions amb Tel Aviv, l’epicentre de l’apartheid israelià, està normalitzant i sent còmplice de les vulneracions de drets humans al poble palestí.”, ha denunciat la portaveu de la Coalició Prou Complicitat amb Israel, Alys Samson.
Els impulsors de la campanya han traslladat les seves demandes a la quarta tinent d'alcaldia, Laura Pérez, responsable de l'àrea de Justícia Global del consistori. A més, han explicat que organitzacions israelianes favorables al BDS, com Boycott from Within, han escrit una carta a l'alcaldessa de Barcelona, a Ada Colau, per demanar-li el trencament de l'agermanament. “Tal i com va passar amb l’apartheid a Sud-àfrica, serà impossible canviar la naturalesa del règim sense intervenció exterior”, detalla la carta. Colau també ha rebut una carta de l'alcalde de Gaza, Yahya R. Sarraj, amb la mateixa demanda.
L'agermanament amb Tel Aviv es va formalitzar alhora que Barcelona s'agermanava amb Gaza. L'aposta arribava després dels acords d'Oslo, un marc que els impulsors de la campanya defensen que cal superar per aconseguir una "pau justa" a l'Orient Mitjà.
"Les nostres converses amb Gaza no estan pel trencament de l'acord amb Tel Aviv", deia recentment la quarta tinent d'alcaldia, Laura Pérez, en una entrevista a NacióDigital. Al maig, el Consell Municipal de Cooperació de Barcelona va aprovar una declaració a proposta de LaFede.cat que, entre altres reclamacions, exigeix a l'Ajuntament no contractar empreses israelianes establertes en territori palestí ocupat.
Els impulsors de la campanya també han cridat a participar a la manifestació d'aquest dimarts a la tarda a la plaça de Sant Jaume per reclamar l'alliberament de la cooperant espanyola, Juan Ruiz. Fa dos mesos i mig que Ruiz, referent de la cooperació catalana amb Palestina, està detinguda a Israel acusada de pertinença a organització il·legal.
Més de 80 entitats reclamen a Barcelona trencar l'agermanament amb Tel Aviv
Societat
Els impulsors de la campanya acusen l'Ajuntament de "complicitat" amb les vulneracions de drets humans a Palestina
- Membres de la campanya -
- Lafede.cat
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
06 de juliol de 2021 a
les 11:34
Et pot interessar
-
Societat
Mor l'advocat Joan Piqué Vidal als 93 anys
-
Societat
El PP porta a la Fiscalia l’esvoranc del Putxet per investigar les «possibles responsabilitats penals»
-
Societat
Els sindicats de l'habitatge mobilitzen Barcelona per preparar la vaga general de l'11-N
-
Societat
L'avançament electoral entorpeix part de la resposta al naufragi de les PISA
-
Societat Desmedicalitzar la salut mental: les assignatures pendents per trencar l'estigma
-
Societat
Trenta quilòmetres de cues a l'AP-7 durant l'operació sortida pel pont del 12 d'octubre
