L'Audiència de Barcelona ha rebutjat aquest dimarts al matí la petició de la defensa de Leo Messi de suspendre el judici contra ell per frau fiscal per suposada vulneració del seu dret de defensa i de no declarar-se culpable. Els advocats del futbolista asseguren que l'Agència Tributària va demanar documentació a l'argentí en 20 inspeccions sabent abans que ja presentaria una querella per delicte fiscal.
L'Advocacia de l'Estat, que representa a Hisenda, ho ha negat, assegurant que abans d'interposar la querella es volia assegurar que el frau fiscal superava els 120.000 euros i per tant era delicte. El tribunal que jutja Messi i el seu pare ha desestimat provisionalment la petició i ho analitzarà en la sentència.
Absència de Messi
L'Audiència de Barcelona ha iniciat a les deu del matí el judici contra el jugador del FC Barcelona, Leo Messi, i el seu pare, Jorge Horacio Messi, acusats de tres delictes contra la Hisenda Pública. La primera sessió d'avui ja ha acabat i ni el futbolista ni el seu pare han passat pel tribunal, una absència que està permesa perquè la pena demanada per a ells és de menys de dos anys de presó. Tot i això, el seu advocat, Enrique Bacigalupo, ha explicat que faran acte de presència dijous, per anar a declarar.
A la sortida, Bacigalupo ha expressat que "tothom està tranquil" i que la seva estratègia és al "contraatac". "Segons m'ataquen jo contesto", ha explicat. A part d'això, l'advocat no ha donat més detalls sobre la defensa de Messi. "On s'ha vist que un general, quan va a la guerra, reveli la seva estratègia?", ha declarat als mitjans davant del Palau de Justícia. Només, després de preguntar-li els periodistes si és cert que el jugador no sabia el que signava, s'ha limitat a respondre: "Ho ha dit? Seria així. No sé".
Messi no aconsegueix suspendre el judici per «vulneració del dret de defensa»
Els advocats del futbolista diuen que Hisenda va fer 20 inspeccions per demanar documents sabent abans que ja es querellaria per frau fiscal | Ni el jugador blaugrana ni el seu pare es presenten a la primera sessió
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
Publicat el 31 de maig de 2016 a les 11:00
Et pot interessar
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó
-
Societat Tallada la ronda del Mig per una persona enfilada als panells informatius