Montblanc no ha notat la bonificació de camions per l'AP-2 fins a Lleida

L'alcalde, Josep Andreu, assegura que no ha tingut resultat | La prova pilot es va acabar aquest dilluns després de cinc mesos en funcionament

Publicat el 01 de desembre de 2015 a les 13:25

Un camió deixa la N-240 i entra a l'AP-2 al peatge de Montblanc Foto: ACN


Des d'aquest dilluns, els camions que passin per l'AP-2 entre Montblanc i Lleida ja no estaran bonificats. El Ministeri de Foment va posar en marxa el passat 1 de juliol una prova pilot que, després de cinc mesos, s'ha acabat. L'objectiu de la mesura era bonificar els camions que triessin l'autopista per anar fins a Lleida i reduir, així, el trànsit de vehicles pesants per la N-240. 

El Ministeri de Foment encara no ha donat dades reals de l'impacte que la mesura ha tingut sobre el trànsit de la carretera. Des del primer moment, però, el territori no ho va veure clar i va titllar la mesura de «pedaç». A Montblanc, l'alcalde, Josep Andreu ha destacat que «malauradament, tal com vam dir la majoria d'alcaldes del territori, no s'ha notat gens la mesura, no sé encara les xifres però crec que el desplaçament de trànsit de la carretera cap a l'autopista ha estat pràcticament nul».

Andreu ha assegurat aquest dimarts que «l'arranjament d'aquesta situació passa perquè sigui obligatori passar per l'autopista amb unes tarifes molt baixes, si no es fa així no ens en sortirem».

Des de la Federació de l'Auto-transport de Tarragona, el seu president, Josep Lluís Aymat, ha destacat que «estem esperant la dades de l'administració, però crec que no seran les desitjables», i ha afegit que «l'administració ho ha fet calculant que no perdessin diners, però no han tingut en compte que el transportista en podria sortir perjudicat». 

El president de la FEAT ha reclamat, novament, la gratuïtat de l'AP-2 i el desdoblament de la C-14 fins a Tàrrega. «No tenim calendari per l'arribada de l'A-27 a Montblanc, i fer una altra infraestructura al costat d'una autopista infrautilitzada no té cap sentit».

La prova es va posar en marxa el passat 1 de juliol i es va acabar aquest dilluns. El Ministeri de Foment va calcular que l'estalvi superaria els 7,4 milions d'euros. Al tram Lleida-Montblanc, Foment va calcular que els beneficiaris de la mesura serien uns 145.000 vehicles, amb un estalvi de 5,85 euros per vehicle i recorregut, i de 16 minuts en el temps de conducció.