L’estudi preliminar encarregat pels consistoris de Montcada i Reixac i Barcelona a l'agència de desenvolupament urbà Barcelona Regional (BR) demostra que el projecte del soterrament de la línia ferroviària de França al seu pas pel municipi es podria fer per 200 milions d’euros, la meitat dels 400 milions previstos inicialment pels projectes del 2009 del Ministeri de Foment. Així ho han assegurat en la presentació que s'ha fet a Montcada en el marc de les jornades que se celebren aquesta setmana per abordar l'obra a la ciutat.
L’estudi preliminar simplifica notablement el procés constructiu i, per tant, el temps d'actuació i el cost econòmic del soterrament. "L’elevat cost econòmic del projecte ja no pot ser cap excusa per al Ministeri de Foment per no fer les obres de soterrament de l’R2 perquè es redueix a la meitat", assenyala l'alcaldessa de Montcada, Laura Campos.
L’estudi, que va presentar l’Ajuntament al Ministeri de Foment i Adif en la reunió del passat 1 de març a Madrid, aporta grans modificacions al projecte inicial com fer tota l’actuació amb un sistema constructiu entre pantalles a cel obert, que permet soterrar a una mínima profunditat i no utilitzar tuneladora, i crear una única via provisional de tren que es mantindria durant tota l'execució. Així, s'evita el seu desviament per trams com estava pensat i alliberant tota l'àrea de treball.
A més, l’estudi contempla el pas del túnel entre els pilars sota l’autopista C-33 a Pla d’en Coll, sense desviar el traçat de les vies, i la construcció d’una nova estació amb vestíbul a peu de carrer i andana central, que permet estalviar en ascensors i escales mecàniques.
Montcada i Reixac presenta un estudi que redueix a la meitat el cost del soterrament
Societat
L'informe de Barcelona Regional situa el cost en 200 MEUR | L’estudi preliminar simplifica notablement el procés constructiu
ARA A PORTADA
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
-
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
08 de març de 2017 a
les 16:31
Et pot interessar
-
Societat
Extingit l’incendi forestal de Collserola que ha cremat més de 50 hectàrees
-
Societat
La pobresa infantil a Catalunya inassolible
-
Societat
El bisbe de Barbastre reprèn la «guerra» contra l'Opus
-
Societat
El cantant d'Oques Grasses, Josep Montero, escollirà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2026
-
Societat
Mor un motorista a l'Eixample atropellat per un conductor alcoholitzat que ha fugit
-
Societat
L'estació de Verdaguer recupera el ple funcionament després de les obres: «El passadís és molt més còmode»
