Montserrat ha decidit introduir canvis en l'accés al santuari de Santa Maria amb l'objectiu de millorar la visita, preservar l'ambient de pregària i col·laborar en el manteniment del complex. A partir del 3 de maig les persones no residents a Catalunya o a l'Estat hauran de pagar una entrada turística per accedir al santuari -atri, basílica i Cambril de la Mare de Déu-.
Segons informa Montserrat, les persones no residents podran adquirir les entrades amb diverses combinacions. És a dir, d'accés a la basílica afegint-hi també la visita al Cambril de la Mare de Déu, l'assistència al Cant de la Salve Regina i el Virolai o la visita completa, que inclou en tots els casos l'audioguia. Els preus van dels 6 als 23 euros.
El control d'aforament continuarà com fins ara, per la qual cosa tots aquells residents a Catalunya o a l'Estat hauran de continuar obtenint les entrades per assistir al Cant de la Salve Regina i el Virolai –de dilluns a divendres, a les 13 h- o a la missa conventual dels caps de setmana i festius –a les 11 h-, així com també per poder anar al Cambril de la Mare de Déu.
L'assistència als actes litúrgics continuarà sent de lliure accés per als residents i per a totes aquelles persones allotjades a Montserrat: hostatgeria monàstica, Hotel Abat Cisneros, cel·les Abat Marcet i Abat Oliba o alberg. Segons fonts del monestir, els fons obtinguts de les entrades es destinaran a finançar el manteniment del conjunt de Montserrat i per a col·laborar en les diverses obres amb finalitat social que impulsa el Monestir.
[plantillavirals]
Montserrat farà pagar entrada als turistes estrangers per accedir al santuari
L'objectiu és millorar la visita, preservar l'ambient de pregària i col·laborar en el manteniment del complex
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de maig de 2023 a les 11:58
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dilluns 25 d'agost: núvols a tot el país i pluges
-
Societat Alerta per una ciberestafa en què simulen que Lidl t'ofereix un premi
-
Societat Mor una dona per les ferides de l'hèlix d'un vaixell a Xàbia
-
Societat El crit de les pregoneres de la Festa Major de Sants contra la inacció política
-
Societat Els usuaris de l'R3 temen de cara al setembre: «No són problemes tècnics, són negligències»
-
Societat Es recuperen les freqüències a les línies R2Sud, R13, R14, R15, R16 i R17