El filòleg Giuseppe Tavani (Roma, 1924) ha mort, segons informa el Departament de Cultura de la Generalitat. Tavani va ser el primer catedràtic de catalanística a Itàlia i va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi (1997) i el Premi Internacional Ramon Llull (2004).
El filòleg, un dels romanistes italians més prestigiosos, va ser soci fundador i vicepresident de l'Associazione Italiana di Studi Catalani i va consagrar-se en la investigació de la poesia medieval i la poesia moderna italiana, catalana, portuguesa i hispanoamericana. Catedràtic de filologia romànica de la Universitat La Sapienza de Roma, Tavani va ser també el vicepresident de l'Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes.
La delegació del govern a Itàlia ha expressat en un missatge a Twitter el seu condol per la mort de Tavani i ha explicat que és "un honor" poder acollir el fons bibliogràfic del filòleg, amb més d'un miler d'exemplars
Mor Giuseppe Tavani, el primer catedràtic de catalanística a Itàlia i Creu de Sant Jordi
El filòleg va ser el vicepresident de l'Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de març de 2019 a les 16:56
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 29 d'agost: la pluja comença la retirada
-
Societat El «take away» de la cuina catalana: crema cremada per emportar al Born
-
Societat TMB rectifica i mantindrà el criteri de senyalització del metro després de l'onada de crítiques
-
Societat La campanya de vacunació de la grip i la Covid començarà el 22 de setembre per a la gent gran, embarassades, infants i personal sanitari
-
Societat Cau un grup que robava amb el «mètode de la taca»: en què consisteix l'engany?
-
Societat Detenen un professor de secundària de Barcelona per posseir i distribuir material d'explotació sexual infantil