
Francisco González Ledesma recollint el I Premi Internacional de Novel·la Negra RBA l'any 2007. Foto: ACN
L'escriptor i periodista barceloní Francisco González Ledesma (1927-2015) ha mort aquesta matinada. Està considerat un dels principals impulsors de la novel·la negra i és el pare del famós inspector Méndez, de qui va publicar la seva darrera història el 2013 ("Pitjors maneres de morir").
Al llarg de la seva vida va fer servir diversos pseudònims com el de Silver Kane, el qual utilitzava per signar relats ambientats en l'Oest americà. Rosa Alcázar i Fernando Robles són dos dels altres sobrenoms vinculats amb González Ledesma: les novel·les de gènere romàntic escrites per l'autor porten aquest segell.
Llicenciat en Dret va entrar al món del periodisme de la mà de "Correo Catalán". Més tard el va fitxar "La Vanguardia" on va treballar 25 anys, arribant a ocupar el càrrec de redactor en cap.