L'exalcalde d'Esplugues de Llobregat Lorenzo Palacín ha mort aquest diumenge, segons ha fet públic l'Ajuntament. Palacín, de 87 anys, va ser alcalde entre el 1998 i el 2006 encapçalant el PSC. Prèviament, havia exercit divuit anys de regidor. Va entrar al consistori el 1980 arran de la dimissió de l'edil José Alonso Puerta.
El 1983, amb la primera majoria absoluta del PSC a Esplugues, Palacín va ocupar l'àrea d'Ensenyament, Cultura, Esports i Joventut. El 1987 va ser nomenat primer tinent d'alcalde, càrrec que va mantenir fins al 1998, quan va rellevar Antoni Pérez al capdavant de la ciutat. Palacín va guanyar amb majoria absoluta els comicis del 1999 i 2003. L'any 2006 va renunciar a l'alcaldia en favor de l'actual batllessa, Pilar Díaz.
L'Ajuntament d'Esplugues ha decretat dos dies de dol. En un comunicat, ha traslladat el condol a la família i amics de Palacín i ha lamentat "profundament" la seva pèrdua. Durant aquests dos dies de dol, les banderes de la Casa Consistorial onegen a mig pal.
A través de les xarxes socials, l'alcaldessa Pilar Díaz ha lloat la trajectòria de Palacín: "Va ser un home bo. Sempre el recordarem pel seu compromís, proximitat a la ciutadania i dedicació a la nostra ciutat".
Mor l'exalcalde d'Esplugues de Llobregat Lorenzo Palacín
L'exbatlle del PSC va ser regidor durant divuit anys i va governar la ciutat entre 1998 i 2006

- Lorenzo Palacín, exalcalde d'Esplugues de Llobregat -
- Ajuntament d'Esplugues de Llobregat
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’abril de 2022 a les 07:48
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 13 i 14 de setembre: núvols i alerta per pluges
-
Societat Detecten nou casos de tuberculosi a l'antic Institut B9 de Badalona
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de setembre
-
Societat Tallada la circulació de l'R4 entre Sabadell i Terrassa per un atropellament
-
Societat Mor Albert Porta «Evru», artista científic català, als 79 anys
-
Societat Una usuària es queixa a X d'un problema de Rodalies i Adif i Renfe es passen la pilota en un fil estrambòtic