El ministre de Defensa en funcions, Pedro Morenés, ha defensat que els nens coneguin de primera mà que "la llibertat i la democràcia tenen un preu" i que és l'exèrcit espanyol qui les preserva. Ho ha dit en referència a les imatges de menors empunyant armes durant la celebració del dia de les Forces Armades a Figueres (l'Alt Empordà).
El ministre, tot i reconèixer però "no compartir" que de vegades la presència militar "genera sentiments contraris" entre la ciutadania, ha volgut "donar les gràcies a Catalunya" per la gran acollida que tenen els militars espanyols "entre la gran majoria" de catalans. Així, Morenés ha tret importància a les múltiples protestes que les maniobres militars susciten a diversos municipis quan es fan fora dels recintes militars, com va passar el passat mes d'abril a Sant Climent Sescebes, quan un grup de militars van realitzar les seves maniobres pels carrers del poble i en posició d'atac i amb armes llargues.
El ministre de Defensa en funcions ha recordat als crítics que els militars espanyols "estan donant la seva vida arreu del món" i que cal "donar-los les gràcies cada dia". Morenés ha fet aquestes declaracions des de Sant Climent Sescebes, on ha visitat la base militar després d'anar també a la caserna del Bruc de Barcelona.
Morenés defensa que els nens s'acostin a l'exèrcit: «Han de saber que la llibertat té un preu»
Societat
El ministre de Defensa en funcions destaca que tot i alguns recels l'acollida de les forces armades a Catalunya és bona | Les declaracions arriben després de la polèmica per la celebració del dia de les Forces Armades a Figueres
ARA A PORTADA
-
Política ERC pressiona pel finançament mentre Sánchez busca el desllorigador de Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
-
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
-
Publicat el
01 de juny de 2016 a
les 15:12
Et pot interessar
-
Societat
Retards de 15 minuts a l’R1 per una incidència entre el Clot i Badalona
-
Societat
Cinc anys sense peatges: menys accidents i més trànsit a l'AP-7
-
Societat
Extingit l’incendi forestal de Collserola que ha cremat més de 50 hectàrees
-
Societat
La pobresa infantil a Catalunya inassolible
-
Societat
El bisbe de Barbastre reprèn la «guerra» contra l'Opus
-
Societat
El cantant d'Oques Grasses, Josep Montero, escollirà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2026
