Ni portar-es més de quatre hores i llençar-les a la brossa en cas que s'humitegin. Aquestes són algunes de les especificacions de l'Associació Espanyola de Normalització (UNE) i que ha fet públiques el ministeri d'Indústria sobre els milers de mascaretes higièniques que s'han començat a repartir aquest dilluns arreu de l'Estat.
Entre les indicacions s'indica que les mascaretes s'han de canviar després de quatre hores utilitzant-les,ja que no són reutilitzables. A més, dins d'aquesta franja temporal, només es pot posar i treure diverses vegades si es fa d'acord amb les instruccions d'ús i s'emmagatzema temporalment assegurant el mínim contacte.
Ni damunt del front ni sota la barbeta
L'organisme avisa que no es poden posar en una posició d'espera a sobre del front o sota la barbeta durant i després del seu ús. Pel que fa a l'hora de llençar-les, cal fer-ho a dins d'un contenidor amb una bossa de plàstic, preferiblement amb tapa i control no manual, si bé s'aconsella utilitzar doble bossa amb la finalitat de preservar el contingut de la primera en cas de trencament de la borsa exterior.
Posar-se i treure la mascareta
Segons les especificacions, la forma més recomanable de col·locar-se la mascareta, tant adults com nens, cal rentar-se les mans abans de manipular-la; col·locar-la sobre la pell nua; identificar la part superior i ajustar la pinça nasal al nas; sostenir-des de l'exterior i subjectar l'arnès del cap darrere de la mateixa o a banda i banda de les orelles, sense creuar-; baixar la part inferior de la mascareta a la barbeta; i no tocar amb les mans.
Per retirar la mascareta s'han de seguir els següents passos: llevar-se els guants de protecció; rentar-se les mans amb aigua i sabó, o fregar-les amb una solució hidroalcoholica; no tocar la part frontal; col·locar-la en un contenidor amb una bossa de plàstic; i tornar a rentar-se les mans.
[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200015[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]