Plataforma per la Llengua impulsa una campanya per normalitzar l'ús del valencià al futbol

La iniciativa demana més implicació als equips per garantir "els drets lingüístics de tots els aficionats"

Publicat el 08 de febrer de 2018 a les 17:11
La Plataforma per la Llengua ha presentat aquest dijous la campanya "Fes un gol pel valencià" per a reclamar més presència de la llengua en l'àmbit futbolístic. Segons ha informat l'entitat a través d'una nota de premsa, la iniciativa demana més implicació als principals clubs de futbol del País Valencià per a normalitzar la llengua en les comunicacions del club i en la relació amb l'afició.

A través del web www.ungolpelvalencia.org l'organització recull adhesions per a reclamar una millora de la situació del valencià en el món de l'esport, especialment en el del futbol, i exigir un tracte en la llengua pròpia en les mateixes condicions que en la resta de llengües.

Durant la presentació, el delegat de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, Manuel Carceller, i la directora de l'entitat, Neus Mestres, han cridat a participar en la campanya i han encoratjat la ciutadania a mobilitzar-se pels seus drets lingüístics. A més, l'acte ha comptat amb la participació de Miquel Àngel Picornell, periodista esportiu de Ràdio Televisió Valenciana, i regidor a l'Ajuntament de Gandia, qui ha recordat la importància del valencià en l'àmbit televisiu, "un sector indispensable per a la normalització de la llengua".

"La presència del valencià en el món del futbol és molt escassa. Els principals clubs de futbol valencians menystenen la llengua i fan les comunicacions en altres idiomes sense tenir en compte el valencià", destaca el manifest.

El valencià només apareix als webs dels equips de Primera Divisió

Durant els darrers mesos, la Plataforma per la Llengua ha analitzat les diferents eines de comunicació i difusió dels clubs i n'ha extret una sèrie de conclusions, entre les quals destaca que només els clubs de primera divisió tenen el web en valencià. El València CF és l'únic dels clubs que disposa d'un compte de Twitter en valencià, així com la seva ràdio oficial.

El valencià no està gens present en les comunicacions dels clubs de segona divisió B i de tercera. "L'absència del valencià en la comunicació virtual dels clubs suposa un greuge important per als seus socis i per a tots els seguidors valencianoparlants, ja que actualment la xarxa s'ha convertit en la principal via de comunicació entre equip i aficionats", remarca la Plataforma.