L’estiu passat, el seu exmarit i alhora extreballador, Jonas Amadeo Lucas, se’l va endur amb ell adduint que sempre se n’havia fet càrrec. Aleshores, Tova el va denunciar per haver “furtat” el gos de les instal·lacions de l’ONG sense el seu permís, com a propietària legal de l’animal. Aquest dijous, el denunciat ha apel·lat a la recent reforma del Codi Civil espanyol per la qual els animals han passat a ser considerats “éssers vius” i no “coses”. “Leben és la meva família i sempre ha estat amb mi. És un ésser que sent i no se’l pot considerar com una bicicleta”, ha defensat Lucas.
La defensa ha argumentat que cal resoldre sobre la “custòdia” del gos per la via civil, mentre que la denunciant ha circumscrit el cas únicament en la possible comissió d’un delicte.
En l’inici de la vista oral, el jutge ha expressat els seus “dubtes” sobre la resolució del conflicte i ha requerit a les parts que presentin sengles informes per decidir si el cas tira endavant o queda arxivat per la via penal. El magistrat ha argumentat que veu un “buit legal” en la consideració que fa el Codi Penal sobre les mascotes i s’ha mostrat disposat a requerir al poder legislatiu que ho corregeixi.

La denunciant, Elena Tova, a les portes del jutjat de Falset abans de l'inici de la vista. Foto: ACN