Port Aventura vol retirar l'abonament a qui els critiqui a les xarxes socials

FACUA-Consumidors en Acció ha fet una denúncia davant les autoritats de consum

Publicat el 21 d’agost de 2015 a les 14:07

Imatge d'arxiu de PortAventura. Foto: ACN


Segons ha avançat el diari digital TotTarragona.cat, FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat Port Aventura davant les autoritats de consum per amenaçar els usuaris amb impedir-los l'entrada si critiquen el parc a les xarxes socials o qualsevol altre mitjà de comunicació.

PortAventura Entertainment ha actualitzat les "normes de funcionament" de PortAventura Park i Costa Caribe Aquatic Park: ha incorporat una clàusula en la qual adverteix que podria retirar el passi de temporada PortAventura Club de forma definitiva o impedir la seva renovació als consumidors que publiquin informació que "pogués lesionar o causar un perjudici a la imatge de Port Aventura".

El parc estén aquesta amenaça als qui al seu judici perjudiquin la imatge de "tercers" amb afirmacions públiques o realitzin declaracions "contràries a la moral o a l'ordre públic". FACUA considera la mesura  "il·legal i absurda", ja que vulnera l'exercici dels drets constitucionals a la llibertat d'expressió i informació.

En el punt 13 de les seves noves condicions, l'empresa indica que "seran causes de retirada definitiva dels passis o d'impediment de la seva renovació causar dany a la imatge de Port Aventura, per qualsevol mitjà, a través de la publicació d'informació manifestament falsa, ofensiva, contrària a la llei, a la moral, a l'ordre públic, difamatòria o que, en l'opinió raonable de Port Aventura, de qualsevol manera pogués lesionar o causar un perjudici a la imatge de Port Aventura, dels seus treballadors, o a tercers".