PortAventura obrirà portes el 30 de març

Publicat el 19 de març de 2012 a les 15:32
La nova muntanya russa durant la seva construcció Foto: ACN

El pròxim 30 de març PortAventura obrirà les portes a una temporada plena de novetats. La més destacada és Shambhala, la muntanya russa que s'està construint a l'àrea de Xina i que entrarà en funcionament durant la primavera. La nova atracció, coneguda com a 'hypercoaster', serà la més ràpida d'entre les del seu tipus amb 134 quilòmetres per hora i oferirà als visitants la caiguda més llarga del continent, de 78 metres. D'altra banda, l'oferta de PortAventura per aquesta temporada es completa amb cinc nous espectacles, un pàrquing per a autocaravanes amb capacitat per 100 places i una escola de conducció i educació vial on els més petits podran aprendre les claus per circular per la via pública.
 
La nova temporada de PortAventura arriba amb cinc nous espectacles. A l'àrea de la Xina s'hi podrà veure el musical 'Music Generation', un màgic viatge pel món de la música, des dels anys 50 fins a l'actualitat, a través d'un espectacle ple d'energia, balls i grans acrobàcies. Al Far West arriba 'Atraco al Saloon', un nou espectacle dinàmic i divertit on els protagonistes seran el ball i la música juntament amb el públic, que s'hi veurà implicat en tot moment.
 
La nova proposta per a l'àrea de Mèxic és 'Baila México', on un grup de ballarins mexicans animaran l'ambient i trauran a ballar el públic amb el seu repertori de balls populars enmig d'una festa que tindrà lloc a La Cantina. D'altra banda, al final de cada jornada i com a comiat, la Mediterrània acollirà la 'Sésamo Parade', una espectacular desfilada que reunirà tots els artistes del parc sobre cotxes d'època i carrosses de cavalls.
 
El públic podrà gaudir un any més d'alguns dels espectacles més coneguts del parc, que han estat renovats. També hi haurà petits espectacles que es produiran a diferents punts del parc, i divertides animacions de carrer que amenitzaran la jornada a tots els visitants de PortAventura. A més, coincidint amb la posada en marxa de 'Shambhala' s'estrenarà 'Los Shaolin de Shambhala', un espectacle d'arts marcials i acrobàcia que tindrà lloc a la plaça de la nova àrea on s'està construint l'atracció. 

Una escola de conducció o un pàrquing d'autocaravanes, altres novetats destacades
 
Una altra de les grans novetats és la posada en marxa d'una escola de conducció i educació vial per a nens a l'àrea de la Xina. L'objectiu d'aquesta atracció serà aprendre nocions de seguretat vial de manera divertida per als nens. Inclourà una sessió de formació on s'ensenyaran algunes claus per circular per la via pública, i tot seguit es farà una sessió pràctica de conducció amb petits cotxes en un circuit que reprodueix un tram urbà -amb passos de zebra, semàfors i altres senyals de trànsit-.
 
Dins de la seva diversificació, PortAventura també disposarà aquesta temporada d'un pàrquing d'autocaravanes amb capacitat per 100 places. Pensat per a viatgers en ruta que busquen espais equipats per passar la nit, l'aparcament disposarà de punts d'electricitat, serveis i dutxes, dipòsits per als lavabos químics, servei de bugaderia i dispensador de menjar i refrescos. L'accés a aquest pàrquing es farà amb reserva prèvia i es comercialitzarà en un paquet conjunt amb l'entrada al parc. 
 
Per al sector dels negocis de reunions i congressos, l'oferta hotelera de PortAventura fa una forta inversió amb la renovació de les 500 habitacions de l'Hotel PortAventura. Aquesta reforma s'ha plantejat amb l'objectiu d'oferir un allotjament de disseny, còmode i funcional, tant per al públic familiar com molt especialment per als executius que assisteixin a convencions o reunions de treball al Centre de Convencions de PortAventura. 
 
Shambhala no estarà a punt per a la inauguració de la nova temporada
 
Port Aventura està enllestint les obres de construcció d'una de les atraccions més espectaculars d'Europa. Batejada amb el nom de Shambhala, la nova muntanya russa batrà tres rècords a nivell europeu, ja que serà la més ràpida d'entre les del seu tipus amb 134 quilòmetres per hora, la més alta amb 76 metres, i oferirà als visitants la caiguda més llarga del continent, de 78 metres. Ubicada a la zona de la Xina, la nova muntanya russa es construeix a la vora del Dragon Khan. 
 
La nova atracció de Port Aventura promet sensacions fortes a aquells que s'atreveixin a pujar-hi. La principal d'elles és l''airtime', que equival a perdre el contacte amb el seient, de forma similar al canvi de rasant d'una carretera. Les pujades i baixades són, doncs, el principal atractiu de Shambhala, que completarà tot el recorregut en poc més de tres minuts gràcies a la inèrcia de la primera baixada, que arriba a un màxim de 134 quilòmetres per hora. En concret, l'atracció tindrà cinc 'camelbacks' o elevacions durant tot el recorregut, la més baixa de les quals té una alçada equivalent a un edifici de set plantes. 
 
A més de la pròpia muntanya russa, el projecte recrea l'ambientació del regne imaginari de Shambhala, ubicat a l'Himàlaia, en una àrea de més de 14.000 metres quadrats d'espais decorats i ambientats. Els dissenyadors del projecte s'han inspirat en l'arquitectura d'aquesta serralada i, molt especialment en Buthan. La nova atracció comptarà amb tres trens amb 32 places cadascun, que podran estar operant de forma simultània. El parc inverteix uns 25 milions d'euros en aquesta nova atracció.