La marca de cotxes elèctrics BYDCompany, líder mundial en el sector de la mobilitat sostenible, ha anunciat la incorporació del català com a opció d'idioma en els seus vehicles. Aquesta innovació representa un pas significatiu cap a la inclusió lingüística en el món de l'automoció de la llengua del país i destaca el compromís de l'empresa amb la pluralitat cultural i lingüística.
A partir de la versió del sistema operatiu 2024.12, els vehicles podran ser configurats en català. Aquesta actualització permetrà als usuaris catalanoparlants accedir a les funcions del sistema d'informació i d'entreteniment, així com a les opcions de navegació i control del vehicle, en la seva llengua materna. Aquesta mesura respon a una demanda creixent per part dels clients catalans i reforça la inclusió de llengües regionals en el sector tecnològic.
Una rebuda amable, però amb ganes de millora
Plataformes com Aliança per a la Presència Digital del Català, composta per vuit entitats entre les quals es troben Òmnium Cultural, Softcatalà o Ramon Llull, treballen per garantir la presència de la llengua en l’entorn digital. “Contents de comprovar que, després de mesos de gestions, els cotxes de @BYDCompany, primera marca mundial d’elèctrics, ja inclouen el català entre els idiomes del sistema d’informació a bord”, ha celebrat l'Aliança a través del seu compte oficial d’X.
Contents de comprovar que, després de mesos de gestions, els cotxes de @BYDCompany, primera marca mundial d'elèctrics, ja inclouen el català entre els idiomes del sistema d'informació a bord.
— Aliança per la presència digital del català (@digitalencatala) August 23, 2024
La traducció és deficient, però ja els ajudarem a millorar-la.
(📷 @unjoanqualsevol ) pic.twitter.com/gcZOSQLqmU
Tot i això, l'entitat que coordina el periodista especialitzat en tecnologia Albert Cuesta admet que la traducció encara és “deficient”, però es compromet a ajudar la companyia a “millorar-la” i confia que el pas de la multinacional xinesa serveixi d'”estímul” i d'”exemple”.
Els usuaris, per la seva banda, han destacat la importància d'aquesta incorporació per xarxes, subratllant que facilita la interacció amb el vehicle i millora l'experiència d'ús en el seu idioma nadiu. A més, aquest pas és vist com un exemple de com les empreses globals poden adaptar-se millor a les necessitats i preferències lingüístiques dels seus clients.
La marca xinesa no només ha innovat en tecnologia de vehicles elèctrics, sinó que ara també ho fa en la manera com es comunica amb els seus usuaris. Aquesta decisió obre la porta a altres marques internacionals perquè considerin la incorporació de més idiomes minoritaris en els seus productes i serveis, promovent així més diversitat i inclusió en el sector tecnològic.