Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest dilluns al migdia la fase d’alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya (Inuncat) pel temporal marítim amb fort onatge i mar de fons previst pel Servei Meteorològic de Catalunya des d’avui i fins dimecres. Així, les onades poden superar els 2,5 metres a tot el litoral i es poden produir fortes ratxes de vent que poden superar els 40-50 quilòmetres per hora.
D’altra banda, l’SMC preveu que a conseqüència de les pluges que afectaran tot el territori, a les comarques del Pirineu de Girona es podran acumular 100 l/m2 en 24 hores des d’aquest migdia i fins demà a la tarda. La ciutat de Barcelona ha activat l’alerta del Pla d’Actuació Municipal per inundacions per l’estat de la mar.
Per tot plegat, Protecció Civil ha demanat que s’extremin les precaucions i els ciutadans no s’acostin a la zona on trenquen les onades, ja que un cop de mar pot arrossegar algú mar endins i evitar que pugui arribar de nou a la costa. A més, ha recomanat als ajuntaments costaners el tancament dels accessos a espigons i esculleres.
Protecció Civil activa l'Inuncat en alerta pel temporal marítim a tot el litoral
Les onades poden superar els 2,5 metres i les pluges poden deixar registres superiors als 100 litres per metre quadrat en 24 hores
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 13 de febrer de 2017 a les 11:58
Et pot interessar
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 9 i 10 d'agost
-
Societat Detenen dues persones que havien marcat uns pisos a Sant Gervasi per entrar a robar
-
Societat El temps d'aquest divendres 8 d'agost: estabilitat abans d'un nou augment de les temperatures
-
Societat Carrers guarnits a la festa major de Sants 2025
-
Societat Vaga als serveis de terra del Prat i altres aeroports els caps de setmana d'agost
-
Societat Catalunya arriba als 8,16 milions d'habitants, un nou rècord de població