Protecció Civil desactiva l'alerta pel vessament del producte corrosiu al polígon de Castellbisbal

S'aixeca el confinament de Can Estapé i els treballadors de l'empresa Parking Service tornen a la feina

Publicat el 13 d’octubre de 2015 a les 12:00

Un treballador de l'empresa, amb màscara protectora, acabant de netejar la zona on s'ha produït el vessament Foto: ACN


Protecció Civil ha desactivat cap a un quart de dues del migdia l'alerta del Plaseqcat un cop finalitzat el transvasament del producte corrosiu vessat a l'empresa Parking Service de Castellbisbal (Vallès Occidental). S'ha aixecat el confinament de les empreses de Can Estapé i també s'han obert els accessos al polígon i els bombers s'han retirat. El vessament, que s'ha produït en un dipòsit d'entre 25.000 i 30.000 litres de capacitat, ha format un núvol del qual s'està valorant la seva toxicitat i afectació. No hi ha hagut cap persona ferida.

Segons les primeres informacions de l'empresa, el producte vessat és Oxicloridi Titani, un producte corrosiu i inflamable però no tòxic, que hauria generat un núvol per evaporació. Per això, de forma preventiva Protecció Civil ha demanat el confinament de les empreses del polígon industrial Can Estapé i han evacuat els treballadors de l'empresa afectada.
 

Bombers treballant al polígon Can Estapé Foto: @bomberscat


Fins al lloc de la incidència els Bombers de la Generalitat han desplaçat vuit dotacions, dues d'aquestes són furgons de risc químic. Les tasques dels Bombers han consistit en la contenció del producte i en la supervisió de les tasques de transvasament amb seguretat. Mentre es feien les tasques, Protecció Civil ha recomanat a la població que no s'acostés al polígon industrial.