Dos nous casos de discriminació lingüística vinculats amb l'entrega de paquets. Plataforma per la Llengua ha fet públiques dues denúncies que han arribat a l'entitat i que estan vinculades amb treballadors de les empreses GLS i la catalana Paack. Tots dos s'han negat a atendre els clients pel sol fet que demanaven poder parlar en català.
En el cas de GLS, un repartidor es va negar a entregar un paquet si el consumidor no accedia a dir els números del carnet d'identitat en castellà. "Si no em parles en castellà, no et podré donar el paquet", va amenaçar el treballador. L'empresa neerlandesa no ha pres cap acció contra el repartidor malgrat que el client va advertir-lo que presentaria una denúncia.
El segon cas té a veure amb un client que va trucar a l'empresa catalana Paack per consultar l'estat d'un paquet. Va trucar en fins a set ocasions i mai va aconseguir que algú se li dirigís en català, malgrat que la trucada era a la centraleta de Barcelona. En una de les converses, el treballador va exigir a la clienta que parlés en castellà i va finalitzar la trucada davant l'oposició a canviar de llengua.
En aquesta denúncia Paack sí que va actuar. Plataforma per la Llengua va posar-se en contacte amb l'empresa, que va explicar que els treballadors estan identificats i que s'han pres les mesures corresponents a una "conducta totalment inacceptable". Paack assegura que incrementarà la formació per recordar que els treballadors han de respondre qualsevol consulta en català.
Plataforma per la Llengua ha assegurat que el fet que els clients gravessin la discriminació ha comportat que l'empresa es veiés obligada a actuar. L'entitat assegura que en el món del comerç electrònic és un dels punts on hi ha més denúncies vinculades a l'ús del català i anima la ciutadania a actuar i denunciar si viuen un cas similar.