L'avió que trasllada a la cooperant de Metges Sense Fronteres (MSF) repatriada des de Mali davant del risc que pugui haver contret l'Ebola ha arribat cap a les 10.00 del matí a la base aèria de Torrejón de Ardoz (Madrid).
Una vegada arribada a Espanya, la mèdic, que viatja en un avió noliejat per l'ONG, serà traslladada a l'hospital La Paz-Carlos III, el mateix on van estar ingressats les persones que han patit el virus i els qui van estar en contacte amb ells.
La cooperant, destinada a Bamako, va patir la matinada de dijous un contacte qualificat com de risc, ja que es va punxar amb una agulla amb la qual prèviament havia punxat un cas positiu per ebola. Tot i això, no presenta cap símptoma i la seva repatriació respon a qüestions preventives, ha recalcat l'ONG.
El portaveu del comitè especial per a la gestió de la crisi de l'Ebola, Fernando Simón, ha assegurat que durant les primeres 48 hores des de l'incident no hi ha perill de contagi, per la qual cosa ha afirmat que és un trasllat de poc risc. De moment no se sap si la metgessa s'ha infectat, però Simon ha destacat que, si és el cas, ja estarà "perfectament atesa".
Simón no ha pogut determinar quin percentatge de probabilitats hi ha que la metgessa s'hagi contagiat en l'incident, però ha afegit que en un accident per via parental com és el cas, la probabilitat d'infecció és "relativament alta".
Aquesta és la quarta repatriació d'un súbdit espanyol per causes relacionades amb l'Ebola després de les dels dos missioners que acabarien morint a l'hospital i de la d'una religiosa que va arribar amb un dels malalts i que després d'estar 21 dies ingressada en quarentena va ser donada d'alta sense haver patit contagi. Precisament, va ser tractant el segon dels missioners que l'auxiliar sanitària Teresa Romero es va infectar. Romero va acabar superant la malaltia.
Repatrien a una metgessa espanyola per possible infecció d'Ebola
La dona s'hauria punxat accidentalment amb una xeringa a Mali
Ara a portada
-
Economia Junts diu que el seu aval a l'informe de Competència dona arguments a Sánchez per frenar l'opa al Sabadell Bernat Surroca Albet
-
-
Política Ayuso, la creadora del nacionalisme madrileny que escalfa a la banda per dirigir el PP Tania Tapia Díaz
-
Política La CUP, un any després del 12-M: del declivi electoral a la negociació (puntual) amb el Govern Sara Escalera
-
Publicat el 21 de novembre de 2014 a les 09:30
Et pot interessar
-
Societat Fira del Disc: vinils per escoltar o per posseir?
-
Societat El temps del cap de setmana del 3 i 4 de maig: inestabilitat, núvols i ruixats
-
Societat L'odissea per arribar a Barcelona en plena apagada per rebre un tractament revolucionari contra el càncer
-
Societat Els contractes de lloguer de temporada arriben a màxims històrics a Barcelona