L'avió que trasllada a la cooperant de Metges Sense Fronteres (MSF) repatriada des de Mali davant del risc que pugui haver contret l'Ebola ha arribat cap a les 10.00 del matí a la base aèria de Torrejón de Ardoz (Madrid).
Una vegada arribada a Espanya, la mèdic, que viatja en un avió noliejat per l'ONG, serà traslladada a l'hospital La Paz-Carlos III, el mateix on van estar ingressats les persones que han patit el virus i els qui van estar en contacte amb ells.
La cooperant, destinada a Bamako, va patir la matinada de dijous un contacte qualificat com de risc, ja que es va punxar amb una agulla amb la qual prèviament havia punxat un cas positiu per ebola. Tot i això, no presenta cap símptoma i la seva repatriació respon a qüestions preventives, ha recalcat l'ONG.
El portaveu del comitè especial per a la gestió de la crisi de l'Ebola, Fernando Simón, ha assegurat que durant les primeres 48 hores des de l'incident no hi ha perill de contagi, per la qual cosa ha afirmat que és un trasllat de poc risc. De moment no se sap si la metgessa s'ha infectat, però Simon ha destacat que, si és el cas, ja estarà "perfectament atesa".
Simón no ha pogut determinar quin percentatge de probabilitats hi ha que la metgessa s'hagi contagiat en l'incident, però ha afegit que en un accident per via parental com és el cas, la probabilitat d'infecció és "relativament alta".
Aquesta és la quarta repatriació d'un súbdit espanyol per causes relacionades amb l'Ebola després de les dels dos missioners que acabarien morint a l'hospital i de la d'una religiosa que va arribar amb un dels malalts i que després d'estar 21 dies ingressada en quarentena va ser donada d'alta sense haver patit contagi. Precisament, va ser tractant el segon dels missioners que l'auxiliar sanitària Teresa Romero es va infectar. Romero va acabar superant la malaltia.
Repatrien a una metgessa espanyola per possible infecció d'Ebola
Societat
La dona s'hauria punxat accidentalment amb una xeringa a Mali
ARA A PORTADA
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
21 de novembre de 2014 a
les 09:30
Et pot interessar
-
Societat
El cantant d'Oques Grasses, Josep Montero, escollirà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2026
-
Societat
Mor un motorista a l'Eixample atropellat per un conductor alcoholitzat que ha fugit
-
Societat
L'estació de Verdaguer recupera el ple funcionament després de les obres: «El passadís és molt més còmode»
-
Societat
La Universitat de Barcelona pateix un atac informàtic a les portes de l'inici de curs
-
Societat
Els Mossos sospiten que la terapeuta dels Andic va fer la ruta de Montserrat 14 dies abans de la mort d'Isak
-
Societat Un robatori de cable provoca retards de 15 minuts en l’alta velocitat entre Barcelona i Madrid
