El Departament de Salut ha contactat amb diversos hospitals del Perú per fer una petició: que els nens malalts de càncer que viatgen a Catalunya per tractar-se ho puguin fer per la via de cooperació establerta, és a dir, derivats de manera oficial pel seu hospital. Fonts de Salut asseguren que no deixaran de tractar-los, però molts d'ells arriben sense el tractament adequat o sense medicació i els centres volen atendre'ls amb garanties. En un any i mig han arribat uns 110 nens amb aquesta malaltia al nostre país per tractar-se en diversos centres hospitalaris. Ja des del 2022, la Generalitat de Catalunya va detectar un gran augment de famílies que arribaven a Catalunya per motius de salut i amb menors d'edat que patien aquesta malaltia.
La conselleria, amb Josep Maria Argimon al capdavant en el seu moment, van reunir-se amb el consolat peruà a Barcelona per tractar l'assumpte. La qüestió és que són els mateixos metges del país sud-americà que incentiven a les famílies que es traslladin a Catalunya per intentar tractar els seus fills o filles del càncer que pateixen. Després de la persistència del departament amb Argimon, el seu successor, Manel Balcells, ha seguit amb aquesta tasca.
Des de Catalunya es demana, explica el mitjà espanyol, que es tractin els infants per les vies regulars i no es traslladin "falses esperances" a unes famílies que es deixen molts diners per arribar a Barcelona. En casos molt greus, fins i tot, han arribat a presentar-se a urgències perquè els menors fossin tractats el més de pressa possible. El Centre Peruà de Barcelona ha admès a El País que fan tasques "de contenció" pedagògica per intentar frenar aquesta mena de viatges.
Aquesta arribada de pacients del Perú no ha afectat, en cap cas, les llistes d'espera de Catalunya d'intervencions oncològiques, però des de la Vall d'Hebron o el Sant Joan de Déu admeten que estan "tensats" i que pateixen situacions complicades. La qüestió, admeten fonts de Salut al diari madrileny, és que han registrat casos de famílies que ho han hipotecat tot per pagar-se uns bitllets d'avió a Catalunya i que, al final, res acabés sortint bé.
[plantillavirals]
Salut no deixarà d'atendre els nens amb càncer que arriben del Perú però demana que arribin per les vies establertes
Famílies senceres ho hipotequen tot per viatjar a Catalunya i rebre tractament als centres del país, però el Departament demana atendre'ls amb garanties

- Hospital Sant Joan de Déu -
- Althaia

- Un pacient a l'hospital -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de febrer de 2024 a les 09:10
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 13 i 14 de setembre: núvols i alerta per pluges
-
Societat Detecten nou casos de tuberculosi a l'antic Institut B9 de Badalona
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de setembre
-
Societat Tallada la circulació de l'R4 entre Sabadell i Terrassa per un atropellament
-
Societat Mor Albert Porta «Evru», artista científic català, als 79 anys
-
Societat Una usuària es queixa a X d'un problema de Rodalies i Adif i Renfe es passen la pilota en un fil estrambòtic