El Ministeri de Sanitat i les autonomies aprovaran de manera imminent, previsiblement aquest divendres segons 20 Minutos, un nou pla "de transició" cap al final de la pandèmia de Covid. En aquesta nova etapa, els esforços de control i vigilància se centraran en els casos greus i en les persones majors de 60 anys i vulnerables per malaltia.
A més, s'eliminaran les quarantenes per a qui tingui Covid en forma lleu o sense símptomes. En aquests casos caldrà extremar les precaucions, reduir els contactes i usar màscara fins que es recuperin, però no caldrà que s'aïllin, segons la proposta dels tècnics de Salut Pública de les comunitats per a la fase de "vigilància i control" de la Covid, que havia de començar quan llits d'hospital i d'UCI se situessin en el nivell baix de risc, situació que es va assolir fa dues setmanes.
S'acabarà l'"aïllament estricte", que serà substituït per la "recomanació" de fer repòs, sobretot els primers dies i teletreballar si és possible. Si se surt de casa, es demanarà als contagiats per Covid que durant 10 dies portin mascareta, redueixin al màxim els seus contactes socials i extremin les precaucions.
També es preveu que les comunitats deixin de fer proves a tota la població i les centrin en majors de 60 anys, persones amb malalties greus o embarassades. Així, ja no es farà un recompte de casos sinó que només es registraran els que acabin amb l'ingrés en un hospital o en una UCI.
En la nova etapa es mantindran els aïllaments en residències de persones grans i hospitals, i seran de cinc dies sempre que l'últim dia els pacients hagin passat 24 hores sense símptomes. Si el positiu és algú que treballi en una residència o centre sociosanitari, “no acudirà al seu centre de treball durant els primers cinc dies”, diu l'esborrany del pla. Passat aquest temps i sempre que ja no presenti símptomes des de 24 hores abans, tornarà fer-se una PCR per confirmar el negatiu i poder incorporar-se a la feina.
[plantillacoronavirus]
Sanitat i les comunitats, a punt d'eliminar les quarantenes per Covid lleu
Ja no caldrà aïllar-se, però sí fer servir mascareta i reduir els contactes; un canvi que podria aprovar-se aquest divendres

- Gent amb mascareta al centre de Barcelona -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 18 de març de 2022 a les 12:10
Et pot interessar
-
Societat Quatre noves línies i una seixantena de millores: novetats a la xarxa de busos interurbans
-
Societat Demostren que els grups de suport redueixen l'estrès en cuidadors de persones amb demència
-
Societat Les carreteres catalanes més mortíferes del 2025: les tres primeres acumulen el 25% de les defuncions
-
Societat Indignació per un infrahabitatge a l’Eixample: 400 euros per un lavabo amb llitera
-
Societat Saül Gordillo, condemnat a presó després d'admetre el segon cas d'agressió sexual
-
Societat El Meteocat manté l'alerta per pluges a nou comarques