S'entreobre la porta perquè les motos puguin circular pels carrils bus a Barcelona

El Reial Automòbil de Catalunya (RACC) estudia la possibilitat de realitzar una prova pilot de sis mesos per analitzar la viabilitat d'aquest fet

Publicat el 20 d’octubre de 2023 a les 14:57
El Reial Automòbil de Catalunya (RACC) obra la possibilitat de dur a terme una prova pilot de sis mesos per analitzar la viabilitat de la circulació de les motos pels carrils bus de BarcelonaJosep Mateu, director del RACC, assegura que "val la pena provar-ho" i fer-ne una prova pilot.

A la pregunta "per on haurien de circular les motos?" de l'estudi de percepció de mobilitat a Barcelona del RACC, el 60% dels enquestats s'han mostrat a favor de la idea que puguin circular pel carril bus. Actualment, el carril bus està present en el 18% dels quilòmetres de vies de Barcelona, el doble que el 2006.

Tot i que l'any 2011, el RACC va recomanar no barrejar i mantenir la separació física entre transport públic i motoristes, al·legant qüestions de seguretat viària i advertint d’un "augment significatiu" de la sinistralitat, ha afirmat que ara sí que estarien disposats a estudiar aquesta possibilitat, tot i que no ha esquivat el fet que la sinistralitat de la moto a la ciutat "és altíssima".

Jaume Alguersuari, un dels impulsors de Motoristes per Barcelona, va ser l’encarregat de llançar la reivindicació abans que els polítics prenguessin la paraula i demanar que en el seu programa electoral, de manera taxativa, hi hagués la possibilitat que les motos poguessin circular pel carril bus. S’hi van sumar Eva Parera (Valents), Anna Grau (Ciutadans) i Daniel Sirera (PP). És, de fet, una iniciativa que durant una dècada va perseguir, sense sort, l’ara exregidor del PP Alberto Fernández DíazXavier Trias (Junts) i Jaume Collboni (PSC) van optar per no posicionar-se, segurament perquè en ser candidats amb opcions de formar part del govern, algú podria després recordar-los aquesta promesa.

[plantillavirals]