La marca Licors Portet, de la Pobla de Segur (el Pallars Jussà), presenta la Ratafia de l'Ermità i ho fa com la ratafia catalana més antiga, ja que està elaborada a partir d'una fórmula recuperada d'arxius caputxons de finals del segle XVIII. Aquest licor ha estat elaborat per la maceració en aiguardent de vi de 17 plantes aromàtiques i fruites.
La seva graduació és de 26% volums d'alcohol i el contingut en sucre de 250 grams per litre. La ratafia és un dels licors més tradicionals de Catalunya, feta essencialment a base d'aiguardent, sucre i la maceració de nous verdes i plantes aromàtiques. Aquest nou producte s'ha associat amb el tradicional Calendari de l'Ermità. Es tracta d'una publicació anual de caràcter tradicional i popular que compta amb més de 140 anys de trajectòria ininterrompuda.
La ratafia de l'Ermità és un licor aperitiu i digestiu que la tradició pairal i monàstica de Catalunya aconsella una copeta, beguda amb moderació, després dels àpats festius, ja que afavoreix la digestió i activa la circulació de la sang. La ratafia en general és també un excel·lent complement a la cuina en salses o rostits, on aporta tots els sabors i matisos de les plantes amb què s'elabora i també per elaborar postres amb fruita o pastisseria.
Col·lecció l'Ermità i Ratafia de l'Ermità, productes associats
En aquesta nova etapa del Calendari de l'Ermità també es volen incorporar altres publicacions i productes associats a la marca amb l'objectiu d'enfortir-la i dotar-la d'una major presència. Els quaderns de la Col·lecció l'Ermità han estat una primera iniciativa, que ara es veu complementada per la Ratafia de l'Ermità.
Surt al mercat una ratafia elaborada a partir d'una fórmula de finals del segle XVIII
La Ratafia de l'Ermità és un projecte entre Licors Portet i el Calendari de l'Ermità
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’octubre de 2016 a les 13:13
Et pot interessar
-
Societat Els delictes sexuals creixen un 12,5% a Catalunya durant els primers mesos del 2025
-
Societat Els investigats per l'herència de Pere Mir defensen que van complir la seva voluntat
-
Societat Un simulacre d'accident de tramvia a Barcelona avalua la resposta a sinistres amb moltes víctimes
-
Societat La DGAIA: què és, quines funcions té i per què viu una crisi?
-
Societat Aquestes són les quatre pitjors empreses del 2025, segons els consumidors
-
Societat Collboni adverteix al Comitè de les Regions que Europa s'enfronta a una crisi de l’habitatge «mai viscuda»