Els Mossos d'Esquadra van detenir el 10 d'abril tres homes, veïns de Valls, com a presumptes autors de cinc robatoris amb força en masies i magatzems rurals de l'Anoia. En tots els casos sostreien tot tipus de materials, sobretot objectes metàl·lics i de coure. El mateix dia 10 els agents van aturar un vehicle ocupat per tres homes i van verificar que els objectes que hi duien -material de construcció, tecnologia, cosmètica i roba- els havien robat aquella mateixa nit a dues masies de la zona. Després de més indagacions, els Mossos van esbrinar que dos dels detinguts anteriorment van cometre quatre robatoris més.
Els detinguts són tres homes de 39, 28 i 24 anys, dos de nacionalitat marroquina i un de nacionalitat romanesa, veïns de Valls, i els han arrestat com a presumptes autors de cinc robatoris amb força.
La investigació va començar a finals de 2013 arran d'un seguit de robatoris en masies i magatzems rurals de la comarca de l'Anoia. El passat 10 d'abril, als voltants de les 7 del matí, durant un control preventiu de robatoris que s'havia muntat a la carretera BV-1001, a la localitat de Veciana, els mossos van aturar un vehicle ocupat per tres homes els quals no van donar explicacions coherents d'on venien.
Els agents van localitzar a l'interior del turisme material de construcció, tecnologia, cosmètica i roba. Després de varies gestions, van verificar que alguns objectes havien estat sostrets aquella mateixa nit de l'interior de dues masies de la zona.
Finalment, als tres detinguts se'ls va inculpar la presumpta autoria de cinc robatoris amb força comesos a l'interior de masies de l'Anoia entre el 9 de març i el 10 d'abril.
Els tres detinguts, amb alguns antecedents, van passar a disposició judicial davant del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia d'Igualada, el qual va decretar la seva llibertat en càrrecs. Tot i això, la investigació va continuar oberta, ja que s'havia de determinar si els detinguts estaven relacionats amb altres robatoris que s'havien produït uns mesos abans.
Després de més indagacions, els investigadors van determinar que dos dels detinguts anteriorment van cometre quatre robatoris més entre el 10 de desembre de 2013 i el 5 de febrer d'enguany. El passat 6 de maig els mossos van tornar a detenir a dos dels presumptes autors per la seva implicació en aquests robatoris.
Els dos detinguts, amb diversos antecedents, el 7 de maig van passar a disposició judicial al jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia d'Igualada.
Tres detinguts per nou robatoris amb força en masies de l'Anoia
Societat
Els Mossos d'Esquadra van localitzar en el vehicle dels arrestats material de construcció, tecnologia, cosmètica i roba
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
-
Política «Fins que no tinguem una dreta nacional, la dialèctica política serà pobra» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
11 de maig de 2014 a
les 10:01
Et pot interessar
-
Societat
Troben tres projectils antiaeris en un pis de l'Eixample de Barcelona
-
Societat
La frontera és més important que les vides
-
Societat
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Societat
El papa Lleó XIV reclama «solucions de pau, estabilitat i justícia» per la crisi de Ceuta
-
Societat
Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona
-
Societat
Estabilitzat un incendi de vegetació agrícola a l'Anoia
