L'arròs blanc és un dels aliments més bàsics per a moltíssimes cultures alimentàries de tot el planeta. Des de les asiàtiques fins a les mediterrànies. És nutritiu, costa molt poc al supermercat i es pot fer servir en molts plats: tant com a protagonista com a complement. Per això mateix, tenir traça per cuinar l'arròs és molt important per no acabar esguerrant plats que podrien ser perfectes només pel fet que ens sortís bé aquest primer pas.
Cuiners d'alta consideració fan elaboracions molt complexes, però no expliquen als seus seguidors com fer-ho de manera bàsica. Si bé, per això hi ha la cultura popular, que diu que afegir suc de llimona -amb mitja n'hi ha prou- i dues cullerades de vinagre de poma a l'aigua impedeix que s'enganxi i perdi textura.
[noticiadiari]2/268597[/noticiadiari]
És gràcies als àcids d'aquests ingredients, que també netegen l'arròs i fan que quedi més blanc. Ara, cal evitar passar-se amb les quantitats, ja que poden impregnar-ho tot. Sia més es vol que quedi més lliure, també es pot afegir una cullerada d'oli. Aleshores, només caldrà respectar els temps de cocció per obtenir l'arròs de la millor qualitat.
[plantillavirals]
Truc de cuiner: els dos ingredients que impedeixen que l'arròs s'enganxi
Societat
La cocció d'aquest aliment encara genera problemes tot i ser un dels més populars de la gastronomia mundial
ARA A PORTADA
-
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Energia El Govern intenta tranquil·litzar els ajuntaments amb el polèmic pla de renovables Arnau Urgell i Vidal
-
Ciutats Com funciona el Pla Auto+? Les claus de les noves ajudes de fins a 5.000 euros per comprar un vehicle elèctric Pau Espí Solé
Publicat el
16 de febrer de 2024 a
les 19:04
Actualitzat el
16 de febrer de 2024 a les
19:05
Et pot interessar
-
Societat
Cinc sancions al dia: així castiga l'Ajuntament de Barcelona les trampes dels negocis de Ciutat Vella
-
Societat
El flexo de la Via Laietana
-
Societat Crit d'alerta de la Universitat Catalana d'Estiu per «incerteses» en el finançament
-
Societat
Detenen el «presumpte sicari» de l'assassinat a trets d'un menor al parc de la Pegaso de Barcelona
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac
