Un detingut per la mort d'un home per arma blanca a Sant Pol de Mar

La policia local ja havia intervingut anteriorment per aldarulls provocats pel presumpte agressor

Publicat el 23 de gener de 2016 a les 08:00
Els Mossos d'Esquadra han detingut un home com a presumpte autor de la mort per arma blanca d'un jove a Sant Pol de Mar (Maresme), segons ha confirmat a l'ACN l'alcaldessa del municipi, Montserrat Garrido. Els Mossos d'Esquadra van informar pels volts de les 18.15 hores el telèfon d'emergències 112 ha rebut un avís en el qual s'alertava d'una baralla a la via pública entre dues persones que ha acabat amb un home finat.

L'alcaldessa ha apuntat que no es tractaria d'una baralla sinó que la víctima caminava pel carrer, a prop de l'Hotel Gran Sol, quan ha estat apunyalat pel detingut. La batllessa ha afirmat que així ho han explicat els testimonis que hi havia, que han trucat a la policia i quan aquesta ha arribat el presumpte agressor continuava al lloc dels fets.

Segons Garrido, el detingut és un jove que fa uns dos mesos que vivia a Sant Pol i que ja havia provocat aldarulls anteriorment que havien fet necessari la intervenció de la policia.

La víctima treballava com a cambrer en un bar i és nebot de l'exalcalde de Sant Pol Francesc Pomés. La família regenta dos locals, en un dels quals treballava la víctima, que ja hauria hagut de fer fora del local al presumpte agressor perquè estava provocant aldarulls, segons ha explicat Garrido. L'alcaldessa ha afegit que es tracta d'una família de tota la vida del poble i que la víctima, que tindria uns 35 anys, no era una persona problemàtica.

L'alcaldessa ha convocat aquesta mateixa tarda a l'equip de govern i ha decretat tres dies de dol, del 22 al 24 de gener. També ha suspès tots els actes oficials i festius de la Festa Major de la localitat, excepte els culturals i infantils. A banda, ha convocat una concentració aquest dissabte, a les 12 del migdia, a la Plaça de la Vila per expressar el condol i el "rebuig" a fets com aquest. L'Ajuntament de Sant Pol de Mar ha traslladat el condol de la corporació als familiars de la víctima.

L’Àrea d’Investigació Criminal de la Regió Policial Metropolitana Nord s’ha fet càrrec de la investigació per esclarir les circumstàncies dels fets i el jutge ha decretat el secret d’actuacions.