L'establiment de restauració Bokadium de Lleida ha creat un entrepà "gurmet" de cargols, llonganissa (el que a la major part de Catalunya se'n diu botifarra o botifarra crua) i allioli suau amb pa de pebre vermell. El nou entrepà s'ha presentat com a especialitat del mes de maig, amb motiu de l'Aplec del Caragol, que se celebrarà a la ciutat els dies 31 de maig i 1 i 2 de juny.
"Havíem començat a fer un "bokata del mes" i quin millor protagonista que els caragols", han assenyalat dos dels socis de l'establiment, Marc Majós i Miquel Robles, ambdós collistes de la colla Els Lleidatans de l'Aplec. L'encarregat i també soci, Manel Porras, ha explicat que "la idea de l'entrepà del mes és dinamitzar una carta que, tot i ser molt variada, comença a tenir clients fidels a cada una de les especialitats".
Durant la presentació de l'entrepà, el membre de la junta directiva de la Federació de Colles de l'Aplec del Caragol de Lleida (Fecoll) Oriol Plens ha felicitat la iniciativa del restaurant local i ha animat la resta de restauradors de Lleida "a ser creatius i actius en el posicionament de Lleida com a capital gastronòmica del caragol", de la mateixa manera que fa la Fecoll amb iniciatives com ara el propi Aplec o el Caragol Tour, segons ha explicat.
Un local de Lleida crea un entrepà de cargols amb botifarra i allioli
Ha decidit dedicar el "'bokata' del mes" a aquest producte i ampliar, d'aquesta manera, la seva carta
Publicat el 30 d’abril de 2019 a les 15:43
Et pot interessar
-
Societat Detecten xinxes en diverses habitacions de la secció oberta de la presó de dones de Barcelona
-
Societat Enxampen un conductor a 184 quilòmetres per hora per l'AP-7: positiu en alcohol, cocaïna i cànnabis
-
Societat Collboni remunta i ja és l'únic polític que aprova al baròmetre de Barcelona
-
Societat La preocupació per l'habitatge bat un nou rècord a Barcelona i ja supera la seguretat
-
Societat S'enfonsa un remolcador al Port de Barcelona per l'impacte d'un vaixell i rescaten tres tripulants
-
Societat Què cal fer quan som víctimes de discriminació lingüística?
ARA A PORTADA