Un nen derivat a Barcelona per falta d'UCI pediàtrica als hospitals de Tarragona

L'infant de quatre anys, que es troba en estat greu, va patir una greu caiguda a Pratdip, al Baix Camp, el passat diumenge

Publicat el 21 d’abril de 2015 a les 09:51

Imatge del TAC de l'Hospital Sant Joan de Déu. Foto: Cedida.
 

Un greu accident d'un infant ha fet saltar novament totes les alarmes per la manca d'UCI pediàtrica al Camp de Tarragona. Un nen de quatre anys va ser derivat d'urgència aquest passat diumenge, 19 d'abril, a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona després d'una caiguda, ja que l'Hospital Joan XXIII de Tarragona no disposa del servei d'UCI per a menors, segons informa Tarragona Diari.

Els fets van engegar als volts de les vuit de la tarda quan el menor va caure d'un arbre a l'urbanització de Sant Marina de Pratdip, al Baix Camp. Aquest va perdre el coneixement i seguidament els pares van alertar al 112. Pel que fa als serveis d'emergències van enviar al lloc de l'accident una ambulància bàsica de l'Hospitalet de l'Infant mentre arribava un helicòpter medicalitzat que té base a Móra i també la Unitat de Suport Vital Avançat de Reus.

A causa que l'helicòpter no duu a terme trasllats nocturns van anul·lar la possibilitat que aquest aterrés a l'entrada de la urbanització. D'aquesta manera, davant de la impossibilitat d'enlairar-se, la segona opció va ser traslladar per carretera l'infant a l'hospital de referència que seria l'Hospital Joan XXIII, però aquest no disposa d'unitat per atendre aquest tipus d'emergències. Els serveis mèdics van valorar la situació i una de les possibilitats va ser traslladar primer al pacient a Tarragona, però segons ha explicat el "Diari de Tarragona", des del centre hospitalari van recomanar que el portessin a Barcelona perquè «una parada podria ser més perjudicial que beneficiosa pel menor».

Finalment, després d'atendre al pacient durant un parell d'hores a Pratdip i que aquest patís tres aturades cardiorespiratòries i convulsions, l'ambulància de Reus va fer el trasllat a l'Hospital Sant Joan de Déu. L'infant va arribar a mitjanit en estat greu encara que el seu pronòstic és reservat.

Pel moment, sembla que el nen de quatre anys ha tingut més sort que el del farmacèutic tarragoní Enric Gherón que va morir la passada nit de Nadal durant el trasllat amb ambulància a l'Hospital de Bellvitge. L'Home va patir dos infarts durant el seu trasllat a Barcelona, tot i això la tràgica mort va propiciar que és generés pressió ciutadana i s'obrís les 24 hores la Unitat d'Hemodinàmica a l'hospital tarragoní.