Un niu d'ocells protegits atura per unes hores una polèmica tala d'arbres a Vic

Agents Rurals ha de confirmar que es tracta de gafarrons

Publicat el 12 de maig de 2016 a les 05:00
Plataforma Salvem els Arbres ha pogut aturar la polèmica tala d'arbres a la rambla de l'Hospital de Vic (Osona) per la possibilitat de l'existència d'un niu d'una espècie d'ocells protegides. La llei que ha aturat aquesta tala és concretament la Llei de protecció dels animals 2/2008. Aquesta prohibeix "la caça, la captura, la tinença, el tràfic o el comerç, la importació i l'exhibició pública, tant dels exemplars adults com dels ous o les cries".

L'espècie d'ocell que suposadament ha fet el niu és concretament el gafarró. El fet que aquests ocells niïn en un d'aquests arbres, en prohibeix la seva tala. Ara mateix, són els únics que poden aturar la tala dels arbres per les obres de remodelació de la rambla, almenys per unes hores. És una aturada cautelar, ja que Agents Rurals ha de confirmar que hi ha un niu d'aquesta espècie. En cas que no hi sigui, es reprendrà la tala.

L'Ajuntament de Vic, que ha contractat un biòleg per fer-ne el seguiment, va reafirmar en el passat ple que en cas que hi hagués nius d'espècies protegides en algun d'aquests arbres, es demoraria la tala.