Un repte viral de TikTok ensenya a engegar cotxes sense clau i dispara els robatoris

A l'àrea de la ciutat de Chicago, les sostraccions han augmentat gairebé un 800% respecte de fa un any

Publicat el 28 d’agost de 2022 a les 08:04
De nou, un repte de TikTok ha acabat malament. No són poques les notícies que, darrerament, es fan sobre trucs virals a les xarxes socials que desencadenen problemes. Aquesta vegada, us portem un nou cas. A la plataforma xinesa, han crescut com l'espuma les visualitzacions d'un seguit de "tutorials" sobre com engegar un cotxe Kia o Hyundai sense tenir-ne la clau, utilitzant l'extrem metàl·lic d'un cable USB o un carregador de mòbil.

De les desenes de vídeos que es difonen sota el hashtag Kia Boyz o Kia Boys, només en casos comptats apareix un missatge dissuasiu: “En participar en aquesta activitat, podries sofrir danys o causar-los als altres”. Només en l'àrea de Chicago (Estats Units), l'efecte d'aquestes "lliçons" ha estat demolidor: “Els robatoris han augmentat un 767% pel repte que s'ha posat de moda a TikTok”, informa un comunicat de la policia del districte 15 de la ciutat. Les dades oficials són un còmput que s'ha fet des de principis del mes de juliol, en comparació amb el mateix període de l'any passat. 

Segons els cossos policials, aquests vídeos són una "incitació al crim" evident que demostren les xifres. En total, hi ha hagut 643 robatoris de cotxes de la marca Kia o Hyundai entre l'1 de juliol i mitjans d'agost. El 2021, en les mateixes dates, hi va haver només 74.

Davant d'aquesta situació, les autoritats d'altres ciutats del país, preocupades, han avisat les persones propietàries d'aquesta marca de vehicles perquè “estiguin alerta” i prenguin mesures addicionals de seguretat per a evitar els robatoris. A Saint Petersburg (Florida), per exemple, els robatoris han augmentat un 40% des de mitjans de juliol. 

“Es tracta d'una tendència molt preocupant i els ciutadans han de conèixer-la perquè puguin protegir-se”, ha conclòs aquesta mateixa setmana en un comunicat el xèrif del comtat de Cook, al qual pertany la ciutat de Chicago. Però, a banda de difondre la situació, la policia també ha facilitat a la ciutadania un seguit de recomanacions, com ara aparcar en zones ben il·luminades o transitades, tenir el cotxe assegurat, portar la clau a sobre sempre que es marxi del cotxe, posar el bloqueig del volant (si no es fa automàticament) i assegurar-se que s'ha tancat del tot.

Segons ha informat el diari USA Today, els robatoris afecten principalment els models Kia posteriors a 2011 i els Hyundai de 2015 en endavant. Les dues companyies, que han parlat amb el rotatiu, s'han limitat a dir que tots els seus vehicles compleixen amb els estàndards de seguretat nord-americans i que són “conscients” de l'augment de robatoris al país.

[plantillavirals]