El sindicat d'infermeria Satse ha denunciat que l'Hospital de Bellvitge reincorpora professionals sanitaris després que hagin estat aïllats per sospita o símptomes lleus de Covid-19 sense fer-los la prova PCR i verificar que la càrrega viral és negativa. L'entitat de defensa dels drets laborals del sector de la infermeria subratlla que el Ministeri de Sanitat estableix que per acabar l'aïllament de casos lleus cal una prova amb resultat negatiu. I afegeix que, a Catalunya, els centres hospitalaris “no segueixen un protocol comú”, i cadascú estableix les normes que considera oportunes perquè els professionals tornin a la feina després del confinament.
A parer de Satse, “tots els experts” asseguren que cal aïllar les persones infectades, encara que siguin asimptomàtiques o tinguin símptomes lleus, “perquè poden convertir-se en un vector de propagació”. Per això, recorda el sindicat, el Ministeri de Sanitat estableix l'obligació de la prova negativa i mesures de protecció posteriors, un cop el sanitari s'ha reincorporat a la feina, durant catorze dies, com ara “cobrir-se amb mascareta i evitar tractar pacients especialment vulnerables”.
En cas que el professional del sector sanitari doni positiu a les proves PCR, el protocol estableix “clarament” que el professional ha de restar aïllat “fins a obtenir un resultat negatiu”.
Satse considera que el protocol anterior “no establia l'obligatorietat de la prova”, fet que “permetia els centres exigir” al professional tornar a treballar set dies després dels primers símptomes si no tenien febre ni problemes respiratoris. Aquesta setmana, recorda Satse, el ministre Salvador Illa ha “rectificat” el document i ara s'hi fa constar l'obligatorietat de la prova PCR negativa perquè el professional s'incorpori a la feina.
Per això el sindicat critica que l'Hospital de Bellvitge “continuï demanant als treballadors” que s'incorporin a la feina “sense fer aquesta prova”. El sindicat ho considera “gravíssim” perquè es pot convertir el professional en un “propagador involuntari” del virus.
[noticiadiari]2/200793[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200742[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200074[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Un sindicat denuncia que l'Hospital de Bellvitge reincorpora sanitaris infectats sense la prova PCR
Satse denuncia que a Catalunya no s'han unificat criteris i cada centre estableix unes normes per tornar a la feina

- Un sanitari atenent un pacient a l'UCI -
- Europa Press

- Barcelona confinada -
- David Zorrakino/Europa Press

- El personal del Cap de Bellvitge treballant per combatre el coronavirus -
- Albert Alemany

- El personal del Cap de Bellvitge treballant per combatre el coronavirus -
- Albert Alemany

- El personal del Cap de Bellvitge treballant per combatre el coronavirus -
- Albert Alemany

- El personal del Cap de Bellvitge treballant per combatre el coronavirus -
- Albert Alemany

- Hospital de Campdevànol -
- Arnau Urgell

- Una professional sanitària del Clínic pren notes en una pissarra -
- ACN
ARA A PORTADA
-
«El PSC té l'obligació de collar el govern de l'Estat per la delegació de l'IRPF» Bernat Surroca Albet
-
-
Rull demana «celeritat» per resoldre els casos contra quatre diputats per presumptes discursos d'odi Redacció
-
-
Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez Redacció
Publicat el 20 d’abril de 2020 a les 15:46
Et pot interessar
-
Societat La Comissió Europea veu «urgent» posar en marxa una regulació del lloguer de temporada
-
Societat El temps del cap de setmana del 13 i 14 de setembre: núvols i alerta per pluges
-
Societat Detecten nou casos de tuberculosi a l'antic Institut B9 de Badalona
-
Societat Rècord històric de passatgers a l'aeroport del Prat: 5,6 milions a l'agost
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 13 i 14 de setembre
-
Societat Tallada la circulació de l'R4 entre Sabadell i Terrassa per un atropellament