
La Plataforma per la Llengua i Consum Català–Associació catalana de consumidors han presentat l'informe de queixes rebudes durant l'any 2011, fruit de l'acord de col·laboració entre les dues entitats. El document explica que durant l'any 2011 s'han rebut 1.117 queixes lingüístiques sobre dèficits d'ús del català i vulneració dels drets lingüístics.
El major nombre de queixes (394) es van rebre per la disponibilitat, o sigui, per la capacitat de les empreses per atendre i entendre per escrit o oralment en català i/ o per posar a disposició dels clients els documents d'oferta i serveis, així com documents oficials de facturació. La segona queixa del rànquing (328) va ser per a l’etiquetatge i la tercera (222), per la retolació de l’establiment.
L'empresa que ha rebut més queixes, 53, ha estat la multinacional Unilever (propietària de marques com Frigo, Axe, Calvé, Skip, Mimosín, Knorr...). A continuació s'hi troba Casa Tarradellas, amb 52, i Panrico, amb 49. Nutrexpa i Nestlé completen la llista de les cinc més denunciades, amb 46 i 42 queixes respectivament. Molt més enllà s'hi troba Cobega, amb 28, i Movistar, amb 14.