El tinent d'alcaldia i president de B:SM, Jaume Collboni, ha fet el viatge inaugural. Ha afirmat que "era una obligació de l'ajuntament i del parc recuperar l'avió, la seva essència i allò en què connecta passat i futur".
El 23 de setembre de 1928, l'avió del Tibidabo, rèplica exacta del primer aparell que el 1927 va realitzar el trajecte entre Barcelona i Madrid, feia el primer vol. Una atracció pionera i quasi centenària, de les que millor representa l'època en què va ser creada quan la ciència i la tecnologia es posen per primer cop al servei de la diversió de la ciutadania.
Avui #tornalavió del #Tibidabo amb la cara neta! Estic convençut que és un bon presagi de la bona temporada que ens espera✈ï¸ðŸŽ¡ @parctibidabo pic.twitter.com/WfhFvNNOsQ
— Collboni BCN (@jaumecollboni) 11 de juny de 2017
#Tornalavio del #Tibidabo !!! pic.twitter.com/ScOY5Whx3w
— Parc Tibidabo (@parctibidabo) 11 de juny de 2017
Restauració a l'interior que recrea l'època de la seva construcció
El projecte de rehabilitació ha anat a càrrec de l'arquitecte Dani Freixas, que s'ha centrat en la recuperació del caràcter original de l'avió que es va inaugurar el 1928. Seguint aquests conceptes, s'han restaurat al màxim els elements existents, incorporant només els elements nous necessaris que també ajuden a recrear millor l'època en què es va construir. Així, s'han entapissat de nou les cadires i polit i envernissat els elements de fusta com les finestres. També s'ha reparat i restaurat l'indicador de rumb, les llums del sostre de llautó i els acabats del bany que hi ha a l'interior. A l'exterior, amb la missió de reproduir al màxim un avió de l'època s'ha recuperat l'acabat "reblonada" de les xapes metàl·liques que el folraven.
Pel que fa al grafisme, s'ha recuperat el disseny original amb un gran T1 en el lateral, afegint sota de l'ala una numeració que correspon a la data d'inauguració de l'atracció: 23·9·28, i en la part davantera dels dos laterals el nom de TIBIDABO, simulant la línia aèria oficial de l'aparell. A més, s'ha incorporat també a l'aleró final els colors de la senyera, tal com es feia a tots els avions de l'època.