Denuncia que no hi ha trens adaptats per a persones amb cadira de rodes. I demana a @rodalies que aporti solucions pic.twitter.com/cuFAteJjIn
— 8aldia (@8aldia) 19 de setembre de 2016
En Joan és un usuari que no acostuma a desplaçar-se amb Rodalies perquè coneix les dificultats amb què es troben les persones que van amb cadira de rodes. Tal com explica en l'entrevista concedida a 8 al dia de 8tv, un dia va voler anar a passar el dia a Barcelona amb la família i van decidir fer-ho en un dels trens de Renfe. Per anar-hi, només va haver d'esperar un tren: "El primer no era accessible, el següent sí", explica, tot afegint: "Vaig tenir sort".
El problema va arribar a la tornada. A l'estació de Plaça Catalunya van assegurar-li que sí que estaven adaptats. No va ser així. Concretament, en van passar fins a quatre sense que pogués pujar, "una hora mitja llarga", apunta. Quan semblava que el cinquè estava adaptat, exposa que, un cop es van trobar davant la porta adaptada per a cadires de rodes, aquesta no es va obrir "i el tren va marxar" sense esperar-se. Després de fer les reclamacions pertinents, van aconseguir pujar a un tren direcció Mataró.
Però l'odissea no va acabar aquí. Un cop a la capital del Maresme, "resulta que l'ascensor no funciona", segueix en Joan, tot explicant que es va veure obligat a creuar les vies del tren per poder marxar. Després de fer una reclamació i de rebre una resposta "neutra" per part de Renfe, va decidir posar-se en contacte amb el programa per fer extensiva de la seva denúncia i demanar a la companyia que informés sobre la quantitat de tens adaptats i els horaris de pas per, almenys, poder-se organitzar els viatges.