
Un centenar de persones han tallat la carretera just davant del pont del riu Sénia, límit administratiu entre Catalunya i el País Valencià. Foto: Sofia Cabanes
Unes 200 persones a l'Ametlla de Mar i un centenar més a Alcanar han tallat simultàniament l'N-340 aquesta tarda per reclamar la gratuïtat immediata de l'autopista AP-7 entre l'Hospitalet de l’Infant (Baix Camp) i Peníscola (Baix Maestrat). La mesura vol pal·liar l’alta sinistralitat de la carretera: aquest any 13 persones han perdut la vida al tram ebrenc de la via.
Aquesta és la segona setmana consecutiva que es talla l'N-340. La protesta ha estat convocada novament per les Federacions de Veïns de Tortosa i Amposta, que han agafat el lideratge de les protestes i han evidenciat les discrepàncies amb els alcaldes de la zona sobre les reivindicacions que cal fer davant el govern central.
Els alcaldes han proposat presentar mocions als plens dels ajuntament per reclamar la represa de la redacció del projecte del tram ebrenc de l'autovia A-7, i que, mentrestant s’adopti a l’AP7 el model aplicat a la N-II a Girona. És a dir, proposen desviar obligatòriament els vehicles pesants per l'autopista AP-7 amb bonificacions i la gratuïtat de l'AP-7 per al trànsit intern de les Terres de l'Ebre. Les entitats veïnals, però, aposten perquè les mocions se centrin en un sol punt: la gratuïtat immediata de l’AP7 entre Peníscola, al Baix Maestrat, i l’Hospitalet de l’Infant.
"Des del primer moment hem tingut clar que la solució immediata és obrir l’AP7. La nostra intenció és tallar l'N-340 fins que s’aconsegueixi la mesura" ha manifestat Llorenç Navarro, president de la Federació d’Amposta d’Associacions de Veïns.
Navarro ha estat dur amb la postura dels polítics i ha acusat el govern de Tortosa de desviar les prioritats en la reivindicació. “Tortosa ha manat molts anys i així ens ha anat”, ha etzibat durant els parlaments de la protesta. "El que han de fer els polítics”, ha dit, “és implicar-se de veritat, menys comèdies".
Durant el tall de la carretera també s’ha fet un minut de silenci per recordar les víctimes de l’N-340. A la protesta d'Alcanar també hi ha acudit l'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, i el d'Alcanar, Alfons Montserrat. Els pròxims talls de carretera es realitzaran a les Cases d’Alcanar i entre l’Ametlla i l’Ampolla la setmana que ve.

La protesta reivindica la gratuïtat immediata de l'AP7. Foto: Sofia Cabanes